Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Okolje

Podnebni zakon prinaša odpravo subvencij za fosilna goriva

Gospodarstvo proti odpravi vračila trošarin avtoprevoznikom, ministrstvo vztraja: Emisije v prometu moramo obvladovati in zmanjševati, ne pa spodbujati.
Promet je pri nas največji vir emisij in tega problema se moramo lotiti. FOTO: Blaž Samec/Delo
Promet je pri nas največji vir emisij in tega problema se moramo lotiti. FOTO: Blaž Samec/Delo
10. 12. 2023 | 05:00
11:10

V nadaljevanju preberite:

Slovenija dobiva prvi zakon o podnebnih spremembah, ki daje okvir za učinkovitejše izvajanje podnebne politike in izpolnitev cilja razogljičenja oziroma podnebne nevtralnosti najkasneje do leta 2050. Osnutek, ki je bil v javni obravnavi do 15. novembra, predvideva odpravo več deset milijonov evrov subvencij za fosilna goriva. Dodatnih več kot sto milijonov evrov na leto, ki se v proračun stečejo od takse na ogljikov dioksid, pa bo po novem namenjenih za zmanjševanje izpustov v prometu in stavbah, zlasti za najranljivejša gospodinjstva.

Glavni namen zakona je zagotoviti, da se bodo izvajali podnebna politika in ukrepi, zapisani v nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu (NEPN), je povedal Andrej Gnezda, vodja direktorata za podnebne politike na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, kjer so zakon pripravili. Slovenija z njim lovi zaostanek za drugimi evropskimi državami, ki ta zakon že imajo. Doslej ga je sprejelo 14 držav, krovni podnebni zakon pa velja na ravni celotne Unije.

Pri blaženju podnebnih sprememb oziroma zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov doslej nismo naredili dovolj. Podnebnih ciljev zato ne dosegamo. Izjema je bilo leto 2020, toda takrat so se emisije zmanjšale zaradi epidemije covida-19 in posledičnega upada prometa. Slovenija zaradi nedoseganja deleža obnovljivih virov energije plačuje za dokup manjkajočega deleža (gre za statistični prenos); lani so zaradi suše hidroelektrarne proizvedle 35 odstotkov manj elektrike kot leto prej, zato je država morala manjkajoči delež kupiti od Češke in zanj plačala dobra dva milijona evrov. Lahko pa se zgodi, da bo morala plačevati tudi za dokup zaradi nedoseganja cilja zmanjšanja toplogrednih emisij, opozarja Gnezda.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine