Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Okolje

Avstrija preusmerja smeti na železnico

Več kot 10 ton odpadkov bo treba že 1. januarja na daljši poti od 300 kilometrov prestaviti na železnico.
Tovornjaki z odpadki bodo v Avstriji morali na železnico. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Tovornjaki z odpadki bodo v Avstriji morali na železnico. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
25. 11. 2022 | 17:40
25. 11. 2022 | 17:47
2:04

»Inšpektorat za okolje in prostor nam je posredoval obvestilo Avstrijskega zveznega ministrstva za podnebne ukrepe, okolje, energijo, mobilnost, inovacije in tehnologije (BMK), da bo od 1. januarja 2023 v veljavi nov režim za prevoz odpadkov v Avstriji, če tovor presega 10 ton,« sporočajo iz GZS.

Režim bo odvisen od razdalje prevoza po cestah v Avstriji. Prevozi bodo preusmerjeni na železnice ali na druge vrste prevozov z nižjimi emisijami onesnaževal ali toplogrednih plinov (na primer pogon na gorivne celice ali električni motor).

V vsakem smetarskem vozilu so tudi odpadki, ki končajo v sežigalnicah. FOTO: Slopak
V vsakem smetarskem vozilu so tudi odpadki, ki končajo v sežigalnicah. FOTO: Slopak

Preusmeritev na železniški prevoz bo veljala za razdalje cestnih prevozov, ki presegajo 300 kilometrov v Avstriji, že od 1. januarja 2023. Enaka preusmeritev za 200 kilometrov dolge poti bo veljala od 1. januarja 2024, za 100 kilometrov poti v Avstriji pa od 1. januarja 2026.

Prevoz bo še vedno lahko potekal po cestah, če se izkaže, da ni zadostnih železniških zmogljivosti, ali če razdalja do najbližje točke železniškega natovarjanja ali raztovarjanja presega 25 odstotkov razdalje prevoza, ki bi bil opravljen zgolj po cesti.

Avstrija želi razogljičiti tudi prevoz odpadkov. FOTO: Slopak
Avstrija želi razogljičiti tudi prevoz odpadkov. FOTO: Slopak

Avstrijsko zvezno ministrstvo (BMK) usmerja prevoznike na digitalno platformo »aufschiene«, kjer lahko prevozniki pridobijo ponudbe za železniški prevoz. V primeru, da ni na voljo primernih prostih zmogljivost za železniški prevoz, bodo prevozniki dobili potrdilo v dveh delovnih dneh, ki velja kot dokaz, da prevoz po železnici ni izvedljiv.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine