Neomejen dostop | že od 9,99€
V četrtek zjutraj se je na železniški progi med Postojno in Divačo zgodila huda železniška nesreča, v kateri sta umrla dva zaposlena Slovenskih železnic (SŽ), še dva sta bila huje ranjena. Štirje delavci v nesreči niso bili poškodovani. Na tirih je bilo tedaj osem zaposlenih, poleg delavcev še čuvaj delovne skupine, ki pa niso slišali vlaka na progi proti Sežani.
Preiskava dogodka še vedno poteka. Nesrečo je na izredni seji obravnaval tudi nadzorni svet Slovenskih železnic. Kot je včeraj dejal direktor SŽ Dušan Mes, je za nesrečo najbrž kriv človeški faktor. Delavci, ki so na progi izvajali vzdrževalna dela, menda niso bili obveščeni o prihodu vlaka po progi. Danes je Mes dodatno pojasnil, da je vlak, ki je vozil, električni potniški vlak, zato je zelo tih. Starejši vlak bi skupina delavcev verjetno slišala in se pravočasno umaknila. Na vsa delovišča bodo, je pojasnil Mes, po tej nesreči postavili dodatnega čuvaja, ki bo stal nekaj kilometrov pred delavci na delovišču, in tako dodali še eno varovalo.
Okoliščine nesreče republiški inšpektor in tudi v okviru internega nadzora še pregledujejo, zaključne ugotovitve bodo verjetno po praznikih, je dodal Mes.
Zaposleni, ki so bili tako ali drugače vpleteni v včerajšnji dogodek, so začasno suspendirani. Tako zahteva pravilnik, ker nihče, ki je bil vpleten v takšno nesrečo, ne more opravljati dela vsaj v naslednjih dneh, je opozoril Mes. Število ljudi, ki so bili suspendirani, ni znano.
Matjaž Kranjc, direktor infrastrukture pri Slovenskih železnicah, je že včeraj pojasnil, da je bila delovna skupina na tirih med Postojno in Prestrankom prijavljena ob 07.40. Ob 09.20 je v delavce trčil potniški vlak, ki je peljal iz Ljubljane v Sežano. Kranjc je danes poudaril, da bodo tveganja za podobne nesreče v prihodnjih dneh zmanjšali, dotlej pa so ustavili dela na terenu: »Na SŽ preiskujemo izredne dogodke tudi zato, da ugotovimo, kdo je kriv. A vedno se trudimo najti vzrok, da bi preprečili te dogodke v prihodnje, in ne samo, da bi našli krivca.«
Letos je bilo kar nekaj izrednih dogodkov, v katere so bile vpletene Slovenske železnice. Nekatere je Mes pripisal vremenskim nevšečnostim. Dogodki s smrtnim izidom so vsi povezani z delom na progi, saj da imajo pri SŽ pogosto težave s podjetji, ki nimajo izkušenj z delom na tirih, zato bo poostren nadzor nujen, je dejal Mes. Dodatni ukrepi in več dela na preventivi – med drugim je direktor podjetja omenjeno izpostavil kot ukrepe, ki jih bodo v prihodnje morali sprejeti, da bi zmanjšali možnost za nesreče.
Zagotovil je, da so Slovenske železnice eden bolj varnih sistemov po številu nesreč in umrlih v Evropi. Trenutno dela na železnicah skupaj s podizvajalci vsaj 30 do 40 podjetij – nekatera delajo prvič, podcenjujejo opozorila, ki jih dajejo uslužbenci SŽ, in to zna biti nevarno, je dejal Mes: »Opozorila, da prihaja vlak, so resna, čas, za katerega delavec na progi misli, da ga ima, pa kratek.« Izvajalcev in podizvajalcev del bo v prihodnosti še več, ker se bo na tirih SŽ veliko gradilo.
Promet na progi je bil v četrtek sicer sproščen nekaj po 17. uri. Potniki na vlaku v nesreči niso bili poškodovani, so pa nekateri potrebovali psihološko pomoč.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji