Neomejen dostop | že od 9,99€
V filmu Ofsajd (2006) skupina iranskih nogometnih navdušenk poskuša priti na tribune teheranskega stadiona, kjer Iran in Bahrajn merita moči v kvalifikacijah za svetovno prvenstvo. Zamaskirajo se v moške, a zaman. Pri nedovoljenem početju – zakoni te islamske republike ženskam prepovedujejo obiskovanje javnih moških športnih prireditev – jih zalotijo varnostniki in jih pridržijo v notranjih prostorih stadiona.
Iranski režiser Jafar Panahi je Ofsajd zastavil kot komedijo, zato v nadaljevanju navijačice mučijo tudi tako, da morajo poslušati komentiranje vojaka, ki nima pojma o nogometu. A povod za film ni bil nič kaj komičen. Po islamski revoluciji 1979 se je položaj žensk v Iranu bistveno poslabšal. Čeprav so sčasoma pridobile dovoljenje za ogled večine športnih prireditev, je nogomet ostal neosvojljiva trdnjava. To je od blizu izkusil tudi Panahi. S hčerko si je hotel v živo ogledati nogometno tekmo, a so ji redarji prepovedali vstop. Četudi jih je nato pretentala in se očetu pridružila na tribuni, mu je neprijetna izkušnja dala misliti.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji