Prepričevanje, da bodo vozniki na cilju prej, če bodo upoštevali omejitve, je obsojeno na neuspeh.
Galerija
KARIKATURA: Marko Kočevar
Ob zaključku glavne turistične sezone in na začetku novega šolskega leta se na ceste vračajo dnevni delovni migranti, na avtocestnem omrežju pa se začenjajo večja obnovitvena dela. Stroka v zadnjem letu sicer neuspešno prepričuje politiko (in glasen del javnosti), da bi poletne zapore resda vplivale na turiste, ki pa stojijo že na mejah in se jim manj mudi kot ljudem v službo, ki bodo zdaj stali v kolonah. Ugotovitev seveda ne velja za primorsko avtocesto in še manj za ljubljansko zahodno obvoznico, kjer so zastoji vsakodnevni, ne glede na letni čas.
Tokrat je na vrsti predvsem avtocesta A2 med Karavankami in Obrežjem. Če zima ne bo prehitevala, potem naj bi vsa dela končali do prvega snega. Podatek o snegu je pri tokratnih obnovah zelo pomemben. Morda ne toliko za razmere na viaduktih Podmežakla, čeprav gre za hladnejšo osojno stran alpske savske doline kot za razmere na višnjegorskem klancu, kjer bodo obnavljali vozišče brez odstavnega pasu, na trasi, po kateri je bila speljana stara magistralna cesta bratstva in enotnosti.
Prav višnjegorski klanec je bil zaradi svojih tehničnih značilnosti – od krivulje do naklona – pred gradnjo prave avtoceste vedno zatrpan in zaradi zdrsov tovornjakov ter nesreč pogosto zaprt. Ko je bilo leta 1989 vozišče proti Ljubljani zgrajeno povsem po drugi trasi, je bilo desno smerno vozišče le preurejeno, zadnja obnova pa je stara skoraj desetletje in pol.
Hitrost vožnje je na klancu, spust proti Višnji Gori je prav vratolomen, omejena na sto kilometrov na uro, česar pa vozniki – tako kažejo tudi meritve – praviloma ne upoštevajo. Kot nikjer na slovenskih avtocestah in hitrih cestah, kjer je omejitev pod 130 kilometrov na uro, še najmanj pa na obvoznih zožitvah ob gradbiščih, ko je omejitev 60 ali 80 kilometrov na uro. Prepričevanje, da bodo vozniki na cilju prej, če bodo upoštevali omejitev, kot če bi pospeševali na sto in se nato ustavili na 0, je obsojeno na neuspeh. Zavedanje, da se omejitev ob gradbiščih ne spoštuje, je zaradi varnosti izvajalcev privedlo do ureditve, ko bo en pas na stari magistralki praviloma odprt samo med delavniki, in to v popoldanski konici.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji