Z naslovom ne želimo strašiti – ne nazadnje domače in mednarodne ustanove napovedujejo Sloveniji za evropske razmere zelo zavidljivo več kot triodstotno gospodarsko rast. Vendar ko zaradi manjšega števila naročil avtomobilskih proizvajalcev začnejo slovenski dobavitelji odpuščati in ukinjati tretjo izmeno, je to v državi, odvisni od avtomobilske industrije, vzrok za alarm. In kriza za ljudi, ki so izgubili službo.
Slovenska podjetja so lani opozarjala predvsem na pomanjkanje delovne sile. To je še vedno med največjimi tveganji za slovenske finančne direktorje, je pokazala anketa Deloitta. A povečuje se tveganje za manjše tuje povpraševanje; lani je bilo to šele sedmo največje tveganje, letos že četrto.
Zmanjšanje gospodarske rasti v Evropi je z zamikom že pri nas.
Zmanjšanje gospodarske rasti v Evropi je z zamikom že pri nas. Ohlajanje kitajskega gospodarstva, pogajanja med ZDA in Evropsko unijo o trgovinskih omejitvah, britanska burleska z brexitom in težave z izpusti avtomobilskih proizvajalcev niso daleč od dežele pod Alpami – ko ljudje izgubijo službo ali dobijo nižjo plačo, to občutijo.
Za slovenske dobavitelje avtomobilski industriji in njihove zaposlene letos prihajajo težji časi. Napovedana nizka rast v Nemčiji in recesija v Italiji, globok padec rasti izvoza in izvoznih naročil v evrskem območju ter strmoglavljenje zaupanja podjetij in potrošnikov v državah OECD bodo prizadeli tudi Slovence. Večje težave bodo imela podjetja, ki let visokih rasti niso izkoristila za razpršitev trgov in kupcev, dvig na dobaviteljskih verigah ter vstop v druge panoge.
Glede na skrb vzbujajoče napovedi in neodgovornost svetovnih voditeljev pričakujemo zmanjšanje števila zaposlenih v več slovenskih dobaviteljih avtomobilskim proizvajalcem. Tveganje pomanjkanja delovne sile se bo zmanjšalo.
Komentarji