Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

Umetnostna inteligenca

Chatgpt je ekvivalent roombe; za silo posesa stanovanje, za kaj več pa moraš stvari vzeti v svoje roke.
Simon Popek FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Simon Popek FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
12. 4. 2023 | 05:00
7:24

V kolumni preberite: 

Zadnjič so se na družbenih omrežjih spet skregali, prominentnemu angleškemu kritiku je nekdo poočital – in takoj so mu mnogi prikimali –, »da bi kot kritik moral biti sposoben napovedati, v čem bo gledalec užival«. In nadaljeval, »namesto tega je kritik bolj osredotočen na to, da nam razlaga, v čem on misli, da bi gledalec moral uživati«.

Pustimo ob strani fundamentalni nesporazum v zvezi s tem, kaj naj bi umetnostna kritika pomenila ali prinašala; (pre)mnogi jo še vedno dojemajo kot vrednostni sistem oziroma napotek, »razpredelnico vrednosti«, ki naj bi bralcu/bralki služila predvsem kot vodilo, »ali naj si to stvar pogleda/prebere/preposluša«. Kritika kot smerokaz? Poznamo spletne kritiške agregate, ki celo preštevajo točke ter jih po metričnem sistemu popredalčkajo in »smiselno« umestijo v »širši kontekst«, da bi ljudem dali »jasne napotke«, kaj je dobro in kaj ni. Verjetno ste opazili pretirano uporabo navednic v vlogi diskreditacije; v tej kolumni so uporabljene izrazito zlonamerno, cinično, sramotilno – kot je bil zlonamerno, cinično in sramotilno uporabljen izraz »kritik«, namenjen stanovskemu kolegu. »Debata« se je hitro razživela in skoraj doživela ad hominem konture, vrelišče pa dosegla z naslednjo trditvijo: »To je problem, s katerim se bo morala umetnostna kritika spopasti; če ti je vseeno za gledalca (bralca/poslušalca …), kar drži v tvojem primeru, ima tvoj poklic določen rok uporabe.«

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine