Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Kolumne

Lassie se vrača v Luko Koper

Edini državi na svetu morajo pomagati graditi košček železnice, in to ravno pred luko, kakšno naključje.
Tako ne bo šlo več dolgo. FOTO: Roman Šipić/Delo
Tako ne bo šlo več dolgo. FOTO: Roman Šipić/Delo
16. 11. 2020 | 06:00
16. 11. 2020 | 06:08
5:13
Večje zvestobe do slovenske države nismo doživeli vse od znamenite ovčarke Lassie dalje. Potem ko so Viktorja neprijazno zavrnili, ko so do skrajnosti ignorirali njegovo radodarno ponudbo za kar 200 milijončkov madžarskega drugotirnega posojila, potem ko se je pred dvema letoma užaljeno raje odločil za Luko Trst in med vrsticami dal vedeti, da bo Koprčanom še hudo žal za veliko ogrsko sestrstvo, imamo v naši državi k sreči tudi sposobne ljudi, ki znajo poiskati ovčarko in ji pomagajo na pravo pot. Lassie se zdaj vrača v koprski pristan.

Novica je, kot se spodobi za take posle, polna skrivnosti. Ne vemo, ali bo Slovenija ogrski sestri še zmeraj jamčila 2,8-odstotni donos na posojilo, ji bo še zmeraj morala prodati lep kos pristaniškega zrezka, bo še zmeraj hotela graditi vsaj dva kilometra proge in ali bodo imeli njeni vlaki vsaj malce prednosti. O vsem tem so se Janoševi kadri skrivaj, pod okriljem Cerarjeve noči, pogajali z viktorijanci, dokler Mirko ni dokončno oplel in so sile ZKP (Zdrave kmečke pameti) izračunale, da se trgovina z Ogri ne izide. Slovenija bi bila edina država na svetu (ali vsaj v Evropi), ki ji morajo (samo) en majhen košček železniškega omrežja (in to ravno pred luko, kakšno naključje!) pomagati graditi sosedje. Državi, ki se hvali z evropskimi milijardami evrov, ki brez pomislekov plača 800 milijončkov za nujno orožje, zmanjka ušivih 200 milijončkov za naj strateški projekt in mora nujno najeti dražje posojilo ter obljubljati pravljične koncesije.

Kost mora biti res dobro obložena, če se Lassie po vseh teh pomislekih in zavrnitvah vseeno, neutrudno in brezkompromisno, kar naprej vrača v Koper in ji niti »najpristanišče« Trst ne poteši apetita.

image_alt
Prefinjeno kraljestvo navidezne demokracije


Šoferji tovornjakov na avtocesti od Kopra do Šentilja si bodo lahko le še 45 dni dajali duška pri prehitevanju do onemoglosti. Kajti prvega januarja 2021 bo zabave konec. Tako je mogoče razumeti čivk ministra Jerneja Vrtovca, ki je dodal še zelo logično in jasno pojasnilo: »Tako bomo zagotovili boljšo pretočnost in večjo varnost na avtocesti.« Kar reče minister, je zakon. Še posebej, če so ta ukrep pripravili skupaj z Darsom in tudi v obrtno-podjetniški zbornici.

Ampak ... še pred tremi meseci so na istem ministrstvu in na istem Darsu zelo drugače žvrgoleli. V začetku avgusta smo jih špijonski sitneži pretirano masirali z neumnim tovornjaškim prehitevanjem. Na javni agenciji za varnost prometa so nam zagotovili, da veljavna prometna ureditev ne pomeni nobene prometnovarnostne problematike, ki bi zahtevala nujne in takojšne spremembe. Na Darsu so nas avgusta strašili: »Če bi bili tovornjaki prisiljeni voziti za počasnejšimi tovornjaki, bi bili vozniki prav gotovo nestrpni, kar lahko pomeni večje tveganje za morebitne napake voznikov tovornjakov.«

Na samem Jernejevem ministrstvu so še avgusta povsem zatajili svojega šefa: »Prepoved prehitevanja tovornjakov bi povzročila še večji kaos v prometu in dodatne prometne zastoje na avtocestah ter s tem nastanek dodatnih nevarnih situacij za uporabnike avtocest.«

Avgusta je bil maček Jernej gotovo na dopustu. Lepega novembrskega dne pa se avtocestna varnostna doktrina čez noč obrne v nasprotno smer. Nikoli ni prepozno.

Niti za gradnjo cest ali tirov. Novembra smo tudi zvedeli, da se bo Slovenija (po dolgih letih) lotila ceste med Postojno in Jelšanami. Novico sprejmite s precejšnjim pridržkom, ker kdo ve, kje bo ta minister čez 20 let. Jernej je obljubil, da bodo v sedmih letih sprejeli državni prostorski načrt zanjo. Tudi to je seveda junaška napoved, saj prostorski načrt izdeluje drugo ministrstvo, iz druge stranke. A kako bodo v sedmih letih izdelali DPN za cesto do Jelšan, če ga za cesto med Koprom in Dragonjo mečkajo 16 let in še zmeraj ne znajo povedati, kdaj ga bodo končali? Bo imela trikrat daljša cesta do Jelšan protekcijo in jo bodo izdelali trikrat prej? Če mečkajo cesto v Istro 20 let, naj mečkajo tudi notranjsko traso, enakopravnost, prosim!

image_alt
Strel v koleno


Toda po izdelavi prostorskega načrta se vse šele začne! Poglejte drugi tir, ki ima DPN že od leta 2005. Kaj pa odkupi zemljišč, izdelava projektov, gradbeno dovoljenje, javna naročila, vse revizije s Turki in Kitajci, uvedbe v delo, referendumi, menjave uprav Darsa, stečaji gradbenih firm ...? No, če bodo cesto zgradili v 20 letih, bo to slovenski svetovni rekord. Ceste tedaj najbrž sploh ne bomo več potrebovali, ker se bomo vozili z droni. (Da o letečih vlakih ne govorimo!)

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine