Neomejen dostop | že od 9,99€
Povprečen dodiplomski študent oziroma študentka sociologije ali sorodnih družboslovnih ved ve, kaj je zavajajoče ali sugestivno vprašanje v javnomnenjskih raziskavah, in razume, da vprašanje, na katero odgovarjamo z »da« ali »ne«, ne more hkrati spraševati po dveh stvareh.
To je ena od temeljnih, in resnici na ljubo, ne najtežjih lekcij pri metodologiji družboslovnega raziskovanja. Zato je res težko verjeti, da bi bilo referendumsko vprašanje, ki bi nas čakalo na novembrskem posvetovalnem referendumu, zgolj posledica nespretne postavitve vprašanja.
Vsem, ki so pri tem sodelovali, mora biti jasno, da bi padli na izpitu iz osnov družboslovne metodologije. Vprašanje pa je, ali bi v naši državi padli tudi na izpitu iz osnov demokratične politike. Če vprašanje postaviš tako, da pozitiven odgovor nanj obljublja nič manj in nič več kot svetlo prihodnost, je jasno, kateri odgovor je družbeno zaželen. A referendumska vprašanja seveda niso javnomnenjske raziskave.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se