Neomejen dostop | že od 9,99€
Lukasz Krupski, nekdanji uslužbenec družbe Tesla, je maja letos nemškemu gospodarskemu časopisu Handelsblatt frcnil podatke, ki kažejo, da tehnologija, ki podpira samovozeča vozila, ni dovolj varna za rabo na javnih cestah. Takrat je razkril tudi pritožbe uporabnikov tehnologije za samodejno vožnjo ter dodal, da se družba Tesla za ta opozorila ni zmenila. Količina podatkov, ki jih je Krupski posredoval nemškemu časopisu, je osupljivo velika. Dosje Tesla je obsegal 100 GB podatkov.
Žvižgač Krupski je zdaj spregovoril za britanski BBC. Še vedno trdi, da funkcija, ki ji pri Tesli pravijo avtopilot, ni podprta ne z ustrezno strojno ne s programsko opremo. »V bistvu gre za eksperiment, ki pa se odvija na javnih cestah,« je povedal.
Ena od še nerešenih težav, tako Krupski, je t. i. fantomsko zaviranje. Vozilo na cesti prepozna oviro, ki je v resnici ni, in ob tem nenadno zavira. Na drugi strani v Tesli trdijo, da je število prometnih nesreč glede na število prevoženih kilometrov z njihovimi vozili, opremljenimi z umetno inteligenco, manjše.
Krupski je šest mesecev zatem, ko je goro podatkov posredoval nemškemu časopisu, za BBC povedal, da je njegova žvižgaška izkušnja »grozljiva«. »Včasih ponoči komajda zaspim,« je povedal. Veliko po mu pomeni, da je dobil eno od nagrad za spodbujanje svobode govora, ki je namenjena žvižgačem.
Elon Musk, prvi mož družbe Tesla, se zaradi žvižgačevih trditev ne vznemirja. BBC je proizvajalca vozil prosil za komentar, vendar se družba Tesla na prošnjo ni odzvala. Je pa Elon Musk na omrežju X, nekdanjem twitterju, katerega lasnik je, zapisal, da je umetna inteligenca, ki jo uporabljajo, daleč najboljša.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji