Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Zanimivosti

Pospravljanje s slovensko Marie Kondo

Tina Markun: Obdržimo le tisto, kar radi nosimo oziroma res potrebujemo in nas osrečuje.
Tina Markun poudarja, da je urejen dom ena boljših naložb za kakovostnejše življenje. »Če so ljudje zadovoljni doma, so zadovoljni tudi v srcu in bodo zadovoljstvo širili navzven,« je prepričana. Foto New Africa/Shutterstock
Tina Markun poudarja, da je urejen dom ena boljših naložb za kakovostnejše življenje. »Če so ljudje zadovoljni doma, so zadovoljni tudi v srcu in bodo zadovoljstvo širili navzven,« je prepričana. Foto New Africa/Shutterstock
20. 11. 2020 | 09:00
20. 11. 2020 | 12:55
8:27
Tina Markun, ki edina pri nas svetuje pri pospravljanju in urejanju doma po metodi svetovno znane Japonke Marie Kondo – KonMari, poudarja, da je urejen dom ena boljših naložb za kakovostnejše življenje. »Če so ljudje zadovoljni doma, so zadovoljni tudi v srcu in bodo zadovoljstvo širili navzven,« je prepričana. Bližajo se prazniki, priložnost več za temeljito čiščenje doma in predvsem odstranitev odvečnega.
 

Kje in kako se lotiti pospravljanja?


Najprej se morate odločiti, da boste pospravili, nato pa si vzeti čas za razmislek, kako živite, kaj bi radi spremenili, izboljšali, dosegli in kaj je za vas pomembno. Po Marie Kondo, avtorici knjige Umetnost pospravljanja, je temeljito pospravljanje proces preoblikovanja, ki spodbuja pozitivne spremembe, zato je cilj pri urejanju doma veliko več kot lepo zložene stvari in organizirani prostori. S pospravljanjem uredite tekoče zadeve in preteklost.

Tina Markun pred pospravljanjem odsvetuje kakršenkoli nakup: »Najprej uporabimo tisto, kar že imamo. Tudi razne škatle in posode za pregledno shranjevanje običajno najdemo doma.«
Tina Markun pred pospravljanjem odsvetuje kakršenkoli nakup: »Najprej uporabimo tisto, kar že imamo. Tudi razne škatle in posode za pregledno shranjevanje običajno najdemo doma.«


Lotite se ga po kategorijah: najprej oblačila in čevlje, nato knjige, dokumente, zatem posode, hišni tekstil, čistila, športno opremo ..., nazadnje pa sentimentalne stvari, kot so spominki in fotografije. Če hranite oblačila in čevlje tudi v kleti, jih uredite skupaj z oblačili v garderobni omari. Stvari iste kategorije pregledujte skupaj, nato jim najdite mesto, ki bo pregledno in kjer bodo lahko dosegljive. Osnovno pravilo je, da obdržite tisto, kar imate radi in kar res potrebujete.
 

Kako določiti, kaj še potrebujemo?


Najprej preglejte in pospravite tisto, kar imate. Ko boste imeli vsa oblačila na kupu, boste ob pregledu kosa za kosom točno vedeli, ali ga radi oblečete ali ne. Ko bo garderoba urejena, boste vedeli, kaj še potrebujete. Preostalo s hvaležnostjo in odgovorno pustite za seboj, torej podarite, prodajte ali reciklirajte.
 

Kako premagati obup, ki se človeka poloti, ko vse zloži iz omare, potem pa urejanju ne vidi konca?


Veliko je razlogov, ki nas lahko spodbudijo k pospravljanju. Urejen dom pripomore k boljšemu počutju in večjemu zadovoljstvu, pospravljeni prostori delujejo pomirjajoče, spodbujajo ustvarjalnost, jasne misli, poenostavijo vsakodnevna opravila in tako prihranimo veliko časa in energije.

Ugodno vplivajo tudi na naše delo in odnose v družini. Količina stvari, ki jih imamo, nas bo gotovo presenetila, zato se osredotočimo na tisto, kar si želimo obdržati. Dom in stvari v njem nas morajo podpirati pri našem življenju. Za motivacijo si zamislite, kako poteka vaš dan v urejenem domu, kjer ni nepotrebnih reči, ter si določite časovnico, do kdaj boste temeljito pospravili. Morda so to prazniki, rojstni dan ...
 

Kako pospraviti kuhinjo in shrambo, kako kopalnico z neštetimi kozmetičnimi izdelki, kako otroško sobo?


Najbolj učinkovito je, da se lotite na en mah. Zlasti oblačila. Če je vsega preveč in ne utegnete, jih razdelite po kategorijah. Tudi v omari lahko najprej pregledate hlače, krila in obleke, nato športna oblačila ... Enako se lahko lotite stvari v kuhinji in drugih prostorih. Predvsem pa temeljitemu pospravljanju namenite čas. Trud bo poplačan.
 

Shranjevanje stvari po Marie Kondo je preglednejše, a že zlaganje nogavic je videti zamudno in zapleteno.


Nekatere fotografije in videoposnetki na spletu ne prikazujejo zlaganja po metodi Marie Kondo, običajno ravno pri nogavicah ne. Pri zlaganju sta merilo preglednost in enostavnost. Lahko ste kreativni in naredite po svoje.
 

Katere so napake pri kopičenju in ovire pri pospravljanju, ki jih opažate pri strankah? In kakšne so rešitve?


Pri kopičenju sta na prvem mestu potrošništvo in odlašanje, potem hranjenje za vsak primer, čustvena navezanost, pa tudi, da nimamo nekega sistema, in če si ne vzamemo časa, se stanje samo slabša. Sliši se zelo preprosto, da obdržimo le tisto, kar nam vzbuja veselje. Za druge se zlahka odločamo, kaj naj obdržijo in česa ne, šele ko se tega lotimo zase, vidimo, kako smo s stvarmi ne samo povezani, ampak tudi zvezani. Rešitev je v tem, da smo pri pospravljanju dosledni in iskreni.
 

Katere stvari še vedno prevečkrat hranimo po nepotrebnem?


Običajno so to reči, ki jih hranimo za vsak primer, ker so bile drage, ker smo jih dobili v dar ali nas spominjajo na preteklost. Po raziskavah imajo gospodinjstva v ZDA po več kot 300.000 stvari, otrok v Veliki Britaniji pa povprečno 238 igrač. Tudi Slovenci radi trošimo in kopičimo. Po podatkih Ekologov brez meja na leto zavržemo od 15 do 20 kilogramov tekstila na prebivalca.
 

A vendarle se sčasoma stvari znova naberejo.


Tisti, ki so temeljito pospravili svoj dom, zagotovo ne zapadejo več v kopičenje. Spremenijo potrošniške navade in premislijo, kaj bo prišlo v dom in kje bodo opravili nakup. Ne moremo pa se izogniti občasnim pregledom otroških oblačil ali igrač, tudi okrušenih posod, a če imate doma vzpostavljen sistem, kjer ima vsaka stvar svoje mesto, ne bo veliko dela, da boste obdržali red.
 

Kateri so ključni kosi pohištva, da ustvarimo red in ga nato vzdržujemo?


Pred pospravljanjem se odsvetuje kakršenkoli nakup. Najprej uporabimo tisto, kar že imamo. Tudi razne škatle in posode za pregledno shranjevanje običajno najdemo doma. Se pa zgodi, da je kakšen kos pohištva po pospravljanju celo odveč.

Sama sem v preteklosti prav tako stvari prelagala, skladiščila v škatle, kar je vsekakor lažje, kot se ločiti od njih. Toda brez dvoma smo s preprostejšim življenjem in z manj rečmi sposobni videti več in najti prostor, čas in energijo za tisto, kar šteje. Všeč mi je tudi skandinavska filozofija usklajenega doma: ne preveč, ne premalo, ampak ravno prav.

Foto Voranc Vogel
Foto Voranc Vogel


Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine