Tako na Primorskem čutimo vpliv italijanske kuhinje, na severu se jedi spogledujejo s tistimi, ki so jih nekoč kuhali na dunajskem dvoru.
Nekoč se na Slovenskem mize pretežno kmečkega prebivalstva niso tako šibile pod dobrotami kot danes, a spretne gospodinje so iz danega znale ustvariti okusne jedi, ki so se marsikje ohranile. Idrijski žlikrofi, prekmurska gibanica, kranjska klobasa, praženi krompir, ajdovi krapi, žganci, bujta repa, frtalja, kraški pršut in jota so le nekatere najbolj znane slovenske specialitete, ki imajo korenine v tradicionalni slovenski kuhinji.
Kakovostne lokalne sestavine
Tradicionalne slovenske jedi so tako rekoč železni repertoar večine gostilniških jedilnikov, pri čemer pa gredo mlade generacije kuharskih mojstrov še korak naprej in ustvarjajo klasične jedi s pridihom sodobnosti. Še več, večina jih stavi na okoliške dobavitelje in svoje jedilnike sezonsko prilagajajo razpoložljivosti lokalno pridelanih živil. In kot povedo vsakič znova, so temelj odličnega krožnika prvovrstne sestavine. Brez njih bo tudi vrhunski chef težko skuhal okusno jed.
Lokalna živila v domači kuhinji
Čeprav morda nismo tako vešči v kuhinji, pa kuharski nasvet o kakovostnih lokalnih sestavinah še kako velja tudi za nas, ljubiteljske kuharje. Kje najlažje priti do takšnih sestavin? Nekoč smo morali ponje na tržnico ali k lokalnemu kmetu, danes pa lahko bogato ponudbo lokalnih živil in izdelkov dobimo na policah najljubšega soseda Mercatorja. Da bo iskanje še lažje, so pri največjem trgovcu oblikovali blagovno znamko Radi imamo domače.
Blagovna znamka Radi imamo domače združuje veliko dobrega
Družini 1400 vrst izdelkov
Radi imamo domače so to jesen pri najboljšem ponudniku lokalnih izdelkov, Mercatorju, dodali 56 vrst izdelkov, združenih pod skupno blagovno znamko. Nova linija je nastala v sodelovanju s 30 partnerji med lokalnimi proizvajalci in se ponaša z natančno izbranimi izdelki vseh vrst, oblik in okusov – od mleka in mlečnih izdelkov, mesnin, domačih sokov in sirupov, sladkih prigrizkov, mlevskih izdelkov, marmelad do medu. S stalno ponudbo domačih izdelkov nove linije
Radi imamo domače želijo v Mercatorju tako večati moč skupne blagovne znamke, predvsem pa doseči še več kupcev, ki se najraje odločijo za nakup domačega. Pri največjem trgovcu si bodo prizadevali krog partnerjev širiti in nabor izdelkov povečevati.
Blagovna znamka Radi imamo domače združuje veliko dobrega FOTO: Mercator
Zakaj so se odločili za takšno potezo, smo jih vprašali.
»Mercatorjevo poslanstvo je bilo od nekdaj ponuditi potrošnikom to, kar želijo in potrebujejo, pri tem pa ima pomembno mesto prav lokalna ponudba, še posebej domača hrana. Vedno smo spodbujali domače proizvajalce, naj razvijajo nove, inovativne izdelke z dodano vrednostjo za kupce, in izdelki v ponudbi Radi imamo domače to vsekakor so, saj jih sicer najdemo le na lokalnih tržnicah,« nam je odgovoril Branko Micić, izvršni direktor nabave v Mercatorju.
Branko Micić FOTO: Mercator