»Ženske soodločamo, kam bo šel naš denar,« je v pogovoru za nemški časnik
Bild am Sonntag poudarila
Diane Keaton. »Ekonomsko gledano me filmsko industrijo ohranjamo pri življenju. Kdor hoče imeti dobiček, ne sme več ignorirati žensk, starih več kot šestdeset let,« je bila odločna 73-letna ameriška igralka. Zato ne bo privolila v manjšo ponudbo vlog za starejše igralke, kakor je zatrdila v intervjuju.
Tudi starejši hodijo v kino
Pridružilo se ji je kar nekaj podobno mislečih vrstnic. Nemška igralka
Michaela May (67) je opozorila na dejstvo, da se prebivalstvo stara. »Tudi skupine starejših gredo rade v kino in še vedno radi gledajo televizijo v realnem času. Zato bi bilo smiselno naslavljati problematike, ki zadevajo tiste, stare več kot petdeset ali šestdeset let.«
Jutta Speidel (65) je priznala, da dobiva manj zanimivih ponudb kot v preteklosti. »Skoraj vedno gre za malodušne, frustrirane ženske, ki doživijo še eno pomlad. Kakšna bedarija!« je bila kritična. »Poznam veliko veselih, inteligentnih in aktivnih žensk mojih let, ki lahko še veliko dajo in imajo veliko povedati. V primerjavi z njihovim številom je dobrih vlog zanemarljivo malo.«
Klub zadovoljnih žensk
V Klubu zadovoljnih žensk dokazuje, da se lahko tudi po 50. letu zgodijo vznemirljive spremembe. FOTO Profimedia
Kakšen je razpon vlog za starejše igralke, je mogoče opaziti tudi pri tistih, ki jih je v zrelih letih igrala Diane Keaton. Eden od njenih zadnjih filmov,
Poms, govori o skupini upokojenih žensk, ki v želji, da bi dokazale, da starost ni ovira, ustanovijo skupino navijačic.
V
Klubu zadovoljnih žensk dokazuje, da se lahko tudi po 50. letu zgodijo vznemirljive spremembe. Komične vloge nekoliko zmedenih starejših žensk se je sicer držijo skoraj dve desetletji, zlasti od filma
Ljubezen je luštna stvar (2003). Prva večja vloga Diane Keaton je bila v trilogiji
Boter, v kateri je igrala Kay Adams-Corleone, na njeno kariero je pomembno vplivalo tudi sodelovanje z režiserjem Woodyjem Allenom. Doslej je dobila enega oskarja, za glavno vlogo v
Annie Hall (1977).
Komentarji