Neomejen dostop | že od 9,99€
Vožnja z avtom na Koroško skozi Hudo luknjo morda ni prav prijetna izkušnja, je pa popolno nasprotje temu kolesarjenje po novi kolesarski poti. Maja so namreč odprli še 9,5 kilometra dolg odsek steze Velenje–Gornji Dolič, zadnji del Štrekne, atraktivne poti, speljane po opuščeni trasi nekdanje železniške proge, ki je povezovala Velenje z Dravogradom. Drugi odsek od Gornjega Doliča do Dravograda v dolžini 25,5 kilometra je odprt že nekaj let.
Štrekna je pogovorna beseda za železniški tir. Celotna steza je dolga 35 kilometrov, asfaltirana, enotno označena in ločena od prometa. Novi odsek vodi skozi štiri predore in čez štiri nadvoze, s čimer se kolesar izogne glavni cesti. Prav to, da je ločena od glavne ceste, je ena od velikih prednosti, je dejal Uroš Rozman, predsednik Turističnega društva Slovenj Gradec. »Ureditev kolesarske poti ni bila preprosta, saj so bile obnova predorov, gradnja novega tunela in sanacija vseh podpornih zidov in novih mostov velik podvig. Lažja sta bila predvsem umestitev v prostor in pridobivanje zemljišč, kajti trasa je bila že določena in večji del v javni lasti.« Njihova vodilna misel je bilo ohranjanje tehniške dediščine, čemur sledi tudi celotna podoba trase.
Postajališča so opremljena z mizo in klopmi ter pipo, kjer se kolesarji lahko odpočijejo in dotočijo vodo. Odeta so v les in »staro zarjavelo« železo, ki daje pridih nostalgičnosti.
Pot sem začela v Selu pri Velenju in kmalu ugotovila, da niti dopoldne sredi tedna na trasi ne bom sama, ne nazadnje se je začela turistična sezona. Že na začetku sem srečala kar nekaj kolesarjev, med njimi več tujih in predvsem starejših, mnogi so bili na električnih kolesih.
Ker ima zelo rahel naklon, jo lahko prevozijo vsi. V Velenju se začne na 411 metrih nadmorske višine, v Mislinji pa na najvišji točki doseže 590 metrov, nato se spušča do Dravograda vse do 341 metrov nadmorske višine.
Odsek do Mislinje je gotovo najbolj razgiban in zanimiv, se pa naprej po stezi proti Slovenj Gradcu odpre pogled na panoramo Pohorja in Uršlje gore. Nato smo zaradi rahlega spusta kar hitro v Slovenj Gradcu. Tam sem pot končala, do konca Štrekne me je v eno smer ločilo deset kilometrov, a visoke temperature sredi dneva so opominjale, da se je bolje obrniti proti Velenju.
Odziv na novo kolesarsko stezo je po sogovornikovih besedah zelo dober, saj je kolesarjenje iz leta v leto bolj priljubljena športna dejavnost. Vse več prebivalcev pot uporablja tudi za dnevne opravke, opaziti pa je tudi sprehajalce in posameznike na rolerjih.
Gradnja kolesarske poti skozi Hudo luknjo je stala 18 milijonov evrov. Za vse, ki se jim zdi morda preveč utrujajoča ali jim previsoke temperature ne omogočajo varne vrnitve, je poleti na relaciji Velenje–Labot na voljo Štrekna bus. Vozil bo med julijem in septembrom ob vikendih in praznikih, piše na spletni strani.
Bolj nadobudni in telesno bolje pripravljeni kolesarji pa lahko pot še nadaljujejo. V Dravogradu se namreč Štrekna naveže na Dravsko kolesarsko pot, kjer lahko poganjajo pedale v smeri Maribora ali pa Avstrije. Zadnja je primerna tudi za najmlajše, ki naj se na prvi, proti Mariboru, del poti peljejo z vlakom – predvsem med Podvelko in Falo.
Zagotovo pa si vsi Korošci in prebivalci Šaleške doline želijo, da bi se čim prej tako brezskrbno, kot se lahko peljejo s kolesom, vozili tudi z avtomobilom. Marca so, kot smo poročali tudi v Delu, začeli izkopavati prvi predor na tretji razvojni osi, celotna povezava pa naj bi bila končana leta 2028.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji