Letos bi za neuradnega zmagovalca prostočasne mobilnosti lahko razglasili kolesarjenje in z njim povezan razcvet kolesarskega turizma, bržkone pa bosta zmaga Tadeja Pogačarja in drugo mesto Primoža Rogliča na nedavno končanem francoskem Touru še podkrepila rast te panoge. A kakor kažejo izsledki raziskave
Počitniška mobilnost Slovencev po epidemiji novega koronavirusa, ki jo je nedavno objavila AMZS, je pandemija naplavila še enega »prvaka« s področja mobilnosti.
Slovenci na počitnice v spremenjenih potovalnih in počitniških razmerah še vedno najraje potujemo z avtom (85 odstotkov), ob manjšem številu letalskih povezav in omejitvah potovanj v tujino pa se je na drugo mesto z devetimi odstotki povzpel avtodom. Nič nenavadnega, saj že od nekdaj veljamo za narod športnikov in kampistov, počitnice pa prav tako radi preživljamo v tovrstnem slogu. O velikem povpraševanju po prostočasnih vozilih letos poročajo tako izposojevalci kot prodajalci avtodomov po Evropi.
Sodobno nomadstvo
»Prodaja avtodomov vsaj znotraj Evropske unije opazno raste. Ob izbruhu epidemije koronavirusa se je malo ustavila, od sredine maja pa je šlo samo še navzgor,« je povedal Klemen Hren, urednik spletnega portala
avtokampi.si. »Ljudje so ugotovili, da je kampiranje oz. popotovanje z avtodomom ena najbolj varnih oblik turizma. Avtodom zagotavlja dovolj varnostne distance, hišo imaš vedno s seboj, prav tako lastno kuhinjo in kopalnico.«
Glede na število prodanih avtodomov so zagotovo Nemci tisti, ki največ potujejo na ta način. FOTO: Leon Vidic/Delo
»V Nemčiji je bilo avgusta prodanih 7542 avtodomov, kar je za 63 odstotkov več kot v istem mesecu lani. Rekordna sta bila tudi junij, ko so prodali 9154 vozil, in julij, ko se je številka ustavila pri 10.943 prodanih avtodomih, kar je bilo 99 odstotkov več kot lanskega julija,« rast panoge opiše Hren. Rekordne številke so posledica dejstva, da se je prodaja oz. registracija novih avtodomov spomladi precej zmanjšala, kar dokazuje tudi število registriranih novih avtodomov od januarja do avgusta, ki je z 58.112 za 28 odstotkov višje kot lani.
In kako je pri nas? »V Sloveniji je bilo do konca julija prodanih 242 novih avtodomov, za 21 odstotkov manj kot lani, kar je posledica negotovih razmer zaradi zdravstvene krize. V juniju in juliju je bilo opazno okrevanje prodaje, saj so v obeh mesecih prodali več kot 70 novih avtodomov, kar znaša 62 odstotkov več kot v enakem obdobju lani,« je povedal urednik spletnega portala.
Klemen Hren, urednik spletnega portala avtokampi.si. FOTO: Leon Vidic/Delo
V Evropi je že leta 2018 število registriranih avtodomov preseglo dva milijona. Lani jih je bilo prodanih 99.500, letos pa v prvih sedmih mesecih že 103.500. Največji trg je Nemčija, ki ima že več kot 600.000 registriranih avtodomov. Sledi Francija, kjer je avtodomov nekaj več kot pol milijona, po četrt milijona pa jih imajo v Veliki Britaniji in Italiji. Z nekaj več kot 100.000 registriranimi avtodomi sledita Nizozemska in Italija. V Sloveniji je registriranih avtodomov okoli 5500, treba pa je upoštevati tudi številne kombije, predelane za počitniško uporabo, tako da lahko rečemo, da imamo okoli 6000 avtodomov, je razložil Hren.
Glede na obseg prodaje so zagotovo Nemci tisti, ki največ potujejo z avtodomi in jih tudi največ kupijo. Pri nas sicer pogosto srečujemo italijanske in nizozemske avtodomarje, precej manj pa prihaja gostov iz Francije, Skandinavije in Velike Britanije. Hren je pojasnil, da se pri nas proda največ avtodomov dolžine od sedem do 7,5 metra, v katerih je dovolj udobja za celotno družino. Glede oblike je vse odvisno od potreb kupca. Tako družine posegajo po alkovnih in crossover izvedbah. Kdor želi še več udobja, bo izbral integrirani avtodom, ki pa je običajno tudi najdražji.
Prodaja avtodomov vsaj znotraj Evropske unije opazno raste. FOTO: Dejan Javornik/Slovenske novice
Predelani kombiji so »in«
V zadnjih letih je zaznati tudi rast prodaje vanov. Gre za kombije, predelane v počitniška vozila, za katere se najraje odločajo pari, upokojenci in družine z enim otrokom. Vozilo je sicer manjše, vendar precej bolj okretno in uporabno tudi za obiske turistično zanimivih mest. Največ avtodomov se pri nas proda v cenovnem razponu od 55 do 65 tisoč evrov, izjemno pa je povpraševanje tudi po rabljenih, ki prav zaradi tega ohranjajo visoko ceno, je še dodal Hren.
Edino, kar avtodomarji potrebujejo, je primerno parkirišče za prenočitev (urejeno počivališče za avtodome, t. i. PZA, parcelo v kampu). Pa naj je to ob morju, jezeru, v gorah, termah, pod krošnjami ali milim nebom. Sodobno nomadstvo združuje tako zasebnost kot varnost, odmerjanje stikov z ljudmi po lastnih željah, omogoča udobje potovalnega bivanja in ponuja občutek svobode z možnostjo takojšnjega premika in izbire destinacije glede na naše želje, muhe sopotnikov ali vremenske razmere.
Avtodomarstvo
kot način počitnikovanjaLjudi, ki avtodomarstvo izbirajo za način počitnikovanja, je vedno več – v Evropi je registriranih že več kot dva milijona avtodomov. Lani so jih v Nemčiji prodali 99.500, letos v prvih sedmih mesecih že 103.500. Največji trg je Nemčija, ki ima že več kot 600.000 registriranih avtodomov, sledijo Francija, Italija in Nizozemska.
Komentarji