Seatova nova znamka Cupra je februarja letos nastala iz njihovega priznanega oddelka za motošport. Ime cupra so sicer že prej nosila najbolj športna in najzmogljivejša vozila v ponudbi španskega proizvajalca, nedavno predstavljena cupra ateca pa je prvi izdelek, ki se ne imenuje seat. Cupra je bila po besedah Seatovega vodstva rojena iz strasti in naj bi očarala avtomobilske navdušence po vsej Evropi.
Preden se posvetimo novemu športnemu terencu, ki temelji na »civilni« ateci, še nekaj besed o novi znamki Cupra. Načrti zanjo so, sodeč po slišanem na predstavitvi, smeli. Zarisani so tudi že načrti novega sedeža znamke, ki že s samo arhitekturo izraža njeno športnost in dinamičnost. Več kot 280 izbranih trgovcev znamke Seat bo imelo v svojih salonih poseben kotiček Cupra in posebej zanj izurjene prodajne svetovalce – v Sloveniji bosta to po naših podatkih brezoviški Špan in kamniški Avto Cerar. Po ateci bodo v letu 2019 predstavili karavansko različico seat leon cupra R ST, ki bo torej še vedno seat, pozneje pa bo sledil drugi model le s Cuprinim imenom. Še močnejša bo modelska ofenziva leta 2020, ko načrtujejo cupro leon in leon ST ter športnega terenca kompaktnih mer. Usmerili se bodo predvsem na trge Nemčije, Španije, Velike Britanije, Švice in Francije, verjamejo v dobro prodajo.
Cupra ateca je več kot zmogljiv športni terenec. Pri nas bo stala od 45 tisoč evrov naprej. FOTO: Cupra
Zmogljiv bencinski štirivaljnik
Zdaj pa k avtomobilu. Bistvo in srce novega Cuprinega športnega terenca je dvolitrski turbobencinski štirivaljnik 2.0 TSI, ki razvije največjo moč 221 kilovatov oziroma 300 konjev v območju od 5300 do 6500 vrt./min. Velikanski je tudi navor, 400 Nm, ki je na voljo v širokem razponu od 2000 do 5200 vrt./min. Največja hitrost tako znaša 247 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h 5,2 sekunde. Moč motorja se prenaša prek novega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika DSG z dvema sklopkama, ki je bil zasnovan tako, da omogoča športnejši občutek s hitrejšimi, mehkejšimi in bolj natančnimi prehodi. Za čim boljši izkoristek moči pri pospeševanju z mesta je vozilo opremljeno s funkcijo launch control. Ko ga poženeš z njeno pomočjo, te res prilepi na sedež in sprosti se lep odmerek adrenalina.
V osnovni opremi novinke je tudi štirikolesni pogon 4drive, nad katerim bedi računalnik, ki sproti izračunava najboljšo mogočo razporeditev motorne moči med kolesa. Njegovo delovanje pa je odvisno tudi od izbire voznega programa – pri cupri ateci so na voljo komfortni, športni, individualni, snežni, terenski in seveda program cupra, ki ga voznik tudi zasliši kot prefinjen športni zvok iz štirih izpušnih cevi. In še, zvok je izviren, ni plod zvočnega sistema. Dodajmo še, da je v primerjavi z običajno ateco Cuprina 10 milimetrov bližje tlom.
Več posebnih oblikovnih poudarkov je na maski avtomobila. FOTO: Blaž Kondža
- Športna znamka Cupra izvira iz Seata, podobno kot Volvo uvaja znamko Polestar.
- Po prvem SUV ateca pripravljajo še športni karavan, nabrito kombilimuzino ...
- Najbolj stavijo na zahodnoevropske trge, naprodaj pa bo tudi pri nas.
Velike zavore in veliko opreme
Velike zmogljivosti motorja zahtevajo tudi dobre zavore. Cupri ateci so tako namenili večje zavore, kot jih ima običajna. Sprednje so premera 340 mm, zadnje 310 mm. V doplačljivem paketu performance pa dobimo velike in zmogljive zavore znamke Brembo v črni barvi. Sicer se novinka ponaša z bogato serijsko opremo, ki med drugim vključuje pametni ključ, 360-stopinjsko kamero, navigacijski sistem z osempalčnim zaslonom na dotik, parkirno asistenco in digitalni kombinirani instrument, ki ima tudi posebej za cupro razvit športni prikaz.
»Cupra ateca je popolna evolucija atece, ki združuje vse vidike naše oblikovalske filozofije z dinamičnimi lastnostmi, ki jih mora imeti visoko zmogljivo vozilo – od dominantnega dizajna sprednjega dela, prehoda prek osrednjega dela do visoko zasnovanega zadka,« je pojasnil vodja oblikovanja Alejandro Mesonero-Romanos. Tako se mreža hladilnika ponaša s satastim vzorcem, novi logotip na sredini vozila pa še poudari njeno poreklo. Spodnja mreža hladilnika tik nad zanjo zasnovanim odbijačem nosi napis Cupra iz matiranega aluminija. Zunanjost zaznamujejo še detajli v svetleče se črni barvi, tudi štiri izpušne cevi ob robu zadnjega difuzorja. Kupci bodo lahko izbirali med šestimi barvami: energično modro, žametno rdečo, bleščeče srebrno, rodijsko sivo, magično črno ali nevadsko belo.
Digitalna instrumentna plošča je kot v Seatovi ateci, a je dodan logo nove znamke, poleg tega so boljši sedežni materiali, tudi druge podrobnosti so bolj dodelane. FOTO: Blaž Kondža
Notranjost na prvi pogled spominja na tisto v bolje opremljeni običajni ateci, če izvzamemo značilni logotip nove znamke na volanu. Šele podrobnejši pogled odkrije bolj prefinjene detajle, kot so v alkantaro odete vratne obloge in vstopne letve z osvetljenim napisom znamke na aluminijasti ploščici. Športni sedeži v črni barvi z bakrenimi šivi so prav tako oblečeni v alkantaro, medtem ko njihove stranice poudarja učinek ogljikovih vlaken. Bakrene šive najdemo še na športnem usnjenem volanu in glavi prestavne ročice.
Na slovenskem trgu pričakujemo cupro ateco proti koncu leta. Njena cena se bo začela pri dobrih 45 tisočakih, prodajni načrti za prihodnje leto pa segajo od 30 do 50 primerkov.
Komentarji