Ko smo Mateja Rimca na lanski razstavi v Ženevi na kratko ujeli ob predstavitvi novega modela concept two, je povedal, da imajo morda še pomembnejše posle, in sicer da na področju električnega pogona in baterij delajo za različne naročnike, a da o tem ne sme govoriti. Zdaj se kaj od tega že razkriva.
Dotlej je bilo uradno znano le, da sodelujejo s slovitim Aston Martinom za hiperšportni električni avto valkyre, a nam je že takrat Rimac dejal, da to ni glavna stvar. Potem je lani junija 10-odstotni delež podjetja za 19 milijonov evrov kupil sloviti Porsche in objavil, da gre za sodelovanje pri pogonskih sestavnih delih za električne avtomobile, upravljanju baterij in avtonomni vožnji. Te dni pa so sklenili vrednostno še večji posel: korporacija Hyundai-Kia je v hrvaško podjetje vložila 80 milijonov evrov za podoben manjšinski delež, že prej je bil eden pomembnejših delničarjev kitajski Camel Group.
Mate Rimac, prvi mož družbe Rimac, in Euisun Chung, izvršni podpredsednik družbe HMG, ob podpisu dogovora o sodelovanju.
Foto Hyundai
Korejci bodo s Hrvati sodelovali pri razvoju prototipov električnih različic konceptnega športnega vozila N in visokozmogljivega vozila s pogonom na gorivne celice (vodik). »Rimac je inovativno podjetje z izjemnimi sposobnostmi razvijanja visokozmogljivih električnih vozil,« je ob podpisu dogovora dejal Euisun Chung, izvršni podpredsednik HMG. »Zelo smo impresionirani s hitro in odločno pobudo skupine Hyundai-Kia,« pa je bila izjava
Mateja Rimca, ki v njih vidi močnega investitorja in tehnološkega partnerja ter verjame, da jih bo to sodelovanje utrdilo na prvem mestu med dobavitelji električnih komponent v avtomobilski industriji.
Rimac concept two na letošnji razstavi v Ženevi.
Foto Geneva Motor Show
Načrti za kampus
O projektu smo želeli izvedeti še kaj več, še posebno ker so gorivne celice in vodik zelo posebno področje, a kakor nam je dejala tiskovna predstavnica podjetja Rimac Marta Longin, več ne smejo razkriti. Podjetje, ki je nekoč začelo v garaži, zdaj zaposluje več kot 500 ljudi, od katerih je 300 inženirjev, Longinova pa je potrdila, da načrtujejo kampus za 2000 ljudi, ki bi ga začeli graditi leta 2020, kot dolgoročno rešitev, v katerem bi imeli sedež podjetja, razvojno-raziskovalni center, proizvodnjo, testiranja …
Mate Rimac je na lanski razstavi v Ženevi prvič nakazal bodoči električni superavto, s katerim imajo velike načrte.
Foto Gašper Boncelj
Ime Rimac je bilo v javnosti doslej najbolj znano po svojem prvem in drugem električnem superšportniku, s katerima so na najpomembnejših svetovnih avtomobilskih razstavah vzbudili veliko zanimanja. A vsaj v prvem primeru je šlo za količinsko majhno proizvodnjo, saj so menda concept one izdelali kvečjemu v osmih primerkih. Veliko pozornosti je bil deležen tudi v televizijski oddaji The Grand Tour, ko je sloviti Jeremy Clarkson dejal, da česa, kar
bi se premikalo tako hitro
, še ni videl, potem pa je njegov kolega Richard Hammond z njim zletel s ceste in se je vnel … Mate Rimac je za Financial Times lani jeseni dejal, da je bila po mnenju mnogih to najboljša mogoča reklama, a da si sam želi, da se to nikoli ne bi zgodilo.
Proizvodnjo drugega modela concept two še pripravljajo, tudi ta naj bi stekla leta 2020, po besedah Longinove pa so načrti precej večji, saj naj bi v več letih izdelali 150 primerkov avtomobila, ki ga cenijo na 1,7 milijona evrov. Zelo soroden pogon naj bi bil vgrajen tudi v prihajajoči superelektrični avtomobil pininfarina battista.
Tudi e-gorska kolesa
Podjetje Rimac oziroma njegova sestrska družba se ukvarja tudi z električnimi kolesi – znamka je Greyp. Enega od modelov je preizkusil Andrej Dekleva, urednik spletne strani MTB.si, namenjene gorskemu kolesarjenju: »Kakor so ustvarjalci kolesa greyp G6 izjavili tudi sami – izdelati e-kolo je trivialno. Narediš okvir (karbonski je zanje mala malica) in nanj obesiš komponente, motor in baterijo. Tudi motorja jim ni bilo smiselno izdelati, vzeli so takšnega, kjer so jim odprli vrata, da so uporabili lastno strojno-programsko znanje. Vse skupaj pa so nadgradili s skoraj dobesedno nešteto igračkami, večina jih živi v pametnem telefonu uporabnika. V tem je njihova prednost, v znanju in domišljiji. In v tem, da jim morda ni najpomembnejše, da bodo prodali veliko koles, saj se morda znajdejo med dobavitelji sklopov za katerega od kolesarskih velikanov.«
Greyp G1 je električno gorsko kolo sestrske znamke podjetja Rimac.
Foto Greyp
Komentarji