Pariška razstava avtomobilov je bila vedno pomembna prireditev in se že dolgo ni zgodilo, da bi na njej manjkalo toliko proizvajalcev, kot jih letos. Tisti, ki so prišli, vseeno razstavljajo nekatere pomembne novosti, ki pa niso enoznačne in segajo v najrazličnejše smeri. Predstavljamo nekaj najbolj izstopajočih.
BMW morda ni proizvajalec avtomobilov za množice, a so njegove tržne in prodajne številke v zadnjih letih velike, vedno večje. Eden od modelov, ki so bili dolga leta najbolj trdno jedro in skoraj pojem njegove ponudbe, je serija 3. Na trgu je 40 let in zdaj so jo predstavili že v sedmi generaciji. Občutno je daljša (+ 8,5 cm) in meri 4,7 metra, večjo ima tudi medosno razdaljo in oba koloteka. Nižja pa sta količnik upora (0,23) in skupna masa (do 55 kg). Na zunaj je seveda jasno, da je trojka nova, koliko bo všeč dosedanjim voznikom, ki jih res ni malo, je drugo vprašanje. Znotraj so jo močno prenovili, za volanom deluje bolj prečiščeno, seveda se takoj vidi tehnološki napredek, npr. pri prikazih za volanom, a na srečo so le ohranili kolesce kot enega od načinov upravljanja izbirnikov. Pravijo, da je to zdaj še bolj vozniški avtomobil, da so izboljšali vzmetenje in krmiljenje. Pogonska ponudba uvodoma obsega štirivaljne bencinske in dizelske motorje ter dizelski šestvaljnik z razponom moči od 110 kW/150 KM do 195 kW/265 KM. Prodaja se bo začela februarja, pozneje bo med drugim na voljo še priključni hibrid, verjamemo pa, da pripravljajo tudi karavanski touring.
Mercedes-benz razred B je eden redkih novih avtomobilov, ki jim še lahko rečemo enoprostorci. FOTO: AFP
Prostornost in doseg
V časih, ko nas proizvajalci zasipajo s športnimi terenci, je dobro, da kdaj pa kdaj predstavijo še kak enoprostorski avtomobil in vsaj malo poživijo to sicer usihajočo ponudbo. Znamka Mercedes-Benz ima v Parizu kar nekaj novosti, mi pa dajemo prednost razredu B, ki je čisto nov, le malo daljši kot doslej (436 cm), hkrati pa bolj usločen, nekoliko podoben kaki kombilimuzini. V drugi vrsti je kljub vsemu precej prostora, klop, ki se deli v razmerju 40/20/40, ima nastavljiv naklon naslonjal, od sredine prihodnjega leta bo mogoče naročiti tudi opcijo vzdolžnega pomika (14 cm), odvisno od tega lahko prtljažnik meri od 455 do 705 litrov.
Spredaj se sedi malo višje, sicer pa je slog kot v novem razredu A, s katerim si deli zasnovo – z dolgo, atraktivno armaturno ploščo in različnimi načini upravljanja. Ob motorjih, ki so znani iz razreda A, je B prvi dobil tudi nov dizelski dvolitrski agregat z močjo 140 kW (190 KM).
O njem ne govorijo veliki naslovi, a ima kaj pokazati: električni kia e-niro obeta velik doseg. FOTO: Reuters
Če evropske zvezdniške znamke svoje zelo drage prihajajoče modele kažejo na zelo posebnih dogodkih, jim koncern Hyundai-Kia daje vetra, ko prikaže avtomobil, ki bi bil v resnici lahko tisto, kar za svoje izdelke trdi kdo drug – »game changer«, torej avtomobil, ki spreminja stanje stvari na trgu. Tokrat je znamka Kia po korejski premieri tudi v Evropi prikazala križanca kia e-niro. Gre za 4,4 metra dolg baterijski električni model, ki oblikovno morda ni ultra atraktiven, a ob korektni prostornosti ponuja res velik doseg. Akumulatorji iz litijevih-polimerov z zmogljivostjo kar 64 kWh mu z enim polnjenjem zagotavljajo doseg 380 kilometrov. Avtomobil, ki je tehnični sorodnik električnega hyundaia kone, bo tudi na naše trge pripeljal prihodnje leto. Verjamemo, da bo cenovno zanimiv.
Kako naprej z razstavami?
Dejstvo, da se toliko proizvajalcev ni udeležilo avtomobilske razstave v Parizu, daje misliti. Mondial de l'Auto ni katerakoli prireditev, ima dolgo tradicijo, v okviru katere se bienalno izmenjuje z razstavo v Frankfurtu. Že na kateri od zadnjih razstav je bilo nekaj manjkajočih, a odsotnost znamk, kot so Ford, Opel, Nissan, Volkswagen, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Volvo, Bentley, Rolls-Royce, vseeno pove precej. Pri Just Autu so npr. zapisali, da je število proizvajalcev, ki so se odločili ne priti, podobno eksodusu z razstave v Detroitu po propadu banke Lehman Brothers in vsem, kar je sledilo. Ta ameriška razstava zdaj išče novo definicijo v drugem terminu, vprašanje je, kako bo z evropskimi prireditvami. Vsaj za tisto v Ženevi se zdi, da ima zagotovljen pomemben status, a vseeno …
Koncept, ki napoveduje
Citroën je pred leti svoj mali model C3 uspešno prestižno predelal v DS3, z njim ugajal kupcem, kar ga je spodbudilo k naslednjim modelom in celo uvedbi samostojne znamke DS. A modela DS4 in DS5 nista bila uspešna in sta že zgodovina, znamko DS pa zdaj nekako resetirajo in zaganjajo na novo. DS3 crossback je ime novega manjšega križanca (dolžina 412 cm), ki bo na trge zapeljal prihodnje leto, in sicer najprej s klasičnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, nato pa tudi v povsem električni izvedbi e-tense.
Znamka DS poskuša doseči svež zagon tudi z novim križancem DS3 crossback e-tense. Zadnja oznaka pomeni, da bo vozil tudi na elektriko. FOTO: Reuters
Volkswagna ni bilo v Parizu, verjetno najbolj uspešna znamka tega koncerna Škoda pač. Med drugim je pokazala naslednjega v vrsti svojih študijskih modelov z imenom vision, ki so doslej vsi dokaj dokaj verno napovedali podobo bodočih proizvodnih izdelkov. Uradna navedba je, da koncept razkriva naslednjo stopnjo razvoja Škodinih športnih modelov RS in dizajn prihodnjega kompaktnega vozila. Pomembno se zdi predvsem slednje, govori se, da naj bi vision RS napovedoval novo podobo modela rapid spaceback.
- BMW serije 3 napoveduje odlične vozne lastnosti.
- Mercedes razreda B je eden redkih novih enoprostorcev.
- Kia e-niro kot električni odgovor velikega korejskega koncerna.
Škoda vision RS concept je privlačna napoved ene od prihajajočih novosti te v Evropi priljubljene znamke. FOTO: Reuters
Športni zvezdniki? V Parizu je bugatti divo, ki kot posebna izvedba shirona ne bo prav nič poceni, tam je tudi koncept porsche speedster, ko bo šel kot sodobna predelava prvega porscheja 356 čez dve leti v omejeno proizvodnjo. Je brez strehe, tako kot Ferrarijev model monza, še ena in že pripravljena omejena serija superšportnika, lahko z enim ali dvema sedežema (SP1 in SP2). Navdih zanj so dobili v povojnih modelih te znamke, pogon pa bo zelo klasičen, nič alternativen: dvanajstvaljni bencinski motor z več kot 800 konjskimi močmi. Za menda več kot 1,5 milijona evrov.
Smo že kar vajeni, da športno-prestižni proizvajalci redno predstavljajo omejene serije superavtomobilov. Takšen je tudi ferrari monza S1. FOTO: AFP
Komentarji