Tudi motorna kolesa dobivajo varnostne pripomočke, ki smo jih doslej poznali le v avtomobilih.
Galerija
Tudi na motocikle prihajajo radarji FOTO: Ducati/
Italijanska znamka motociklov Ducati v sklopu svoje strategije Zemljevid cestne varnosti 2025 (orig. 2025 Safety Road Map) razvija nove varnostne sisteme in tehnologije, ki bodo naredili vožnjo z motociklom še varnejšo. Prve korake strategije že izvajajo v praksi, in sicer s postopno vgradnjo naprednega Boschevega zavornega sistema ABS, ki omogoča varno zaviranje v nagibu, v vse nove ducatije. Z njim so opremili svoj novi retro motocikel scrambler 1100, ki je tako postal prvi retro model s takšno varnostno opremo.
Osnova novega strateškega načrta pa je uvedba t. i. naprednih motoristovih asistenčnih sistemov ARAS (Advancer Rider Assistance Systems) v Ducatijeve motocikle. ARAS naj bi poleg številnih tipal vključeval tudi radar, ki bo nadzoroval okolico motocikla in motorista opozarjal na morebitne ovire in druga vozila ter tako pomagal preprečiti trčenja. Sisteme so začeli razvijati v začetku leta 2016 in k sodelovanju povabili oddelek za elektroniko, informatiko in bioinženiring Politehnike v Milanu.
Študija je vodila v razvoj opozorilnega sistema, temelječega na zadnjem radarju, ki opozarja na vozila v mrtvem kotu in vozila, ki se motociklu približujejo z veliko hitrostjo. Za ta sistem so lanskega maja vložili patentno zaščito. Da bi zagotovili vzdržnost sistema, so lani za proizvodnjo izbrali primarnega tehnološkega partnerja, s katerim bodo varnostni sistem dopolnili še z drugim radarjem, ki bo nadziral dogajanje pred motociklom. Ta bo lahko nadzoroval delovanje prilagodljivega tempomata in motorista opozarjal na nevarnost čelnega trčenja. Našteti sistemi bodo na voljo pri enem izmed Ducatijevih novih modelov, ki so načrtovani za leto 2020.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji