Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Prihaja električna različica, toda glavni adut bo bencinar

Električni citroën ë-C3 bo imel ugodno ceno, a prevladovala bo prodaja bencinske različice.
Razvoj C3 v marsičem kaže, kako se razvija avtomobilska industrija. FOTO: Aljaž Vrabec
Razvoj C3 v marsičem kaže, kako se razvija avtomobilska industrija. FOTO: Aljaž Vrabec
10. 12. 2023 | 05:00
4:46

Počasi na trg prihajajo cenovno dostopnejši električni avtomobili. Takšen bo tudi citroën ë-C3, ki bo stal manj kot 25 tisoč evrov. K nam bo pripeljal junija, toda pri slovenskem uvozniku pričakujejo, da bo še vedno najbolj priljubljena bencinska različica.

C3 je najpomembnejši model za Citroën na slovenskem trgu, zato si veliko obetajo tudi od nove, četrte generacije. Katere so največje novosti, razkrije že prvi pogled na avtomobil, ki po obliki vse bolj spominja na športnega terenca. V dolžino je ohranil malce več kot štiri metre, a je zato v višino zrasel za kar enajst centimetrov, hkrati je zdaj višje od tal (16 centimetrov).

Ta model skozi svoj razvoj dobro kaže, kako se sčasoma spreminja avtomobilska industrija. Če so s prvo generacijo C3 razvojniki želeli posnemati enoprostorce, je zdaj očitno spogledovanje s športnimi terenci. A tukaj je še en trend, ki si ga prisvajajo praktično vsi avtomobilski proizvajalci – elektrifikacija.

Električni pogon razkriva že rahlo spremenjeno ime: ë-C3. Vsekakor bo največja prednost njegova cena. Stal bo manj kot 25 tisočakov, trenutno se šušlja celo o 23.300 evrih, toda dokončna cena za slovenski trg bo znana januarja ali februarja. Pri takšnem znesku bo ë-C3 vsekakor dobra popestritev na trgu električnih avtomobilov.

V notranjosti so skušali vse postaviti čim bolj skupaj, da ima voznik vse v vidnem polju, ko gleda na cesto. FOTO: Aljaž Vrabec
V notranjosti so skušali vse postaviti čim bolj skupaj, da ima voznik vse v vidnem polju, ko gleda na cesto. FOTO: Aljaž Vrabec

Avtomobila še nismo vozili, smo pa lahko vanj prvič sedli in si ga pobliže pogledali. Gre za lično oblikovan model. Izbrali boste lahko denimo drugačno barvo strehe, spredaj in zadaj so na odbijače dodali barvne vsadke, posodobili so svetila, na pokrovu je prenovljen logotip …

V notranjosti ni mogoče spregledati sredinskega zaslona na dotik, nad majhnim volanskim obročem pa je zaslon v višini oči, vgrajen v armaturno ploščo. Kako bo vse delovalo v praksi, moramo še preizkusiti, a pri Citroënu pravijo, da je bilo glavno vodilo, da vsa stikala in zaslone postavijo čim bližje skupaj, da ima voznik vse v vidnem polju. Posebej so poudarili še izboljšane sedeže z več bočne opore, prav tako novo hidravlično vzmetenje za večjo udobnost. Prtljažnik je sicer soliden, premore 310 litrov prostora.

Citroën C3  po obliki vse bolj spominja na športnega terenca. V dolžino je ohranil malce več kot štiri metre, a je zato v višino zrasel za kar enajst centimetrov, hkrati je zdaj višje od tal (16 centimetrov). FOTO: Aljaž Vrabec
Citroën C3  po obliki vse bolj spominja na športnega terenca. V dolžino je ohranil malce več kot štiri metre, a je zato v višino zrasel za kar enajst centimetrov, hkrati je zdaj višje od tal (16 centimetrov). FOTO: Aljaž Vrabec

Naročila bodo začeli sprejemati v začetku prihodnjega leta, prvi primerki bodo na slovenskih cestah junija. Najprej bo na voljo električni model z baterijo z zmogljivostjo 44 kilovatnih ur in elektromotorjem, ki premore 83 kW moči. Na papirju obljubljajo, da bo takšen model imel doseg 320 kilometrov, celo v najbolj mrzlih dneh in pri vožnji s hitrostjo 130 kilometrov na uro pa naj bi zmogel dobrih 200 kilometrov dosega. Od 20- do 80-odstotno bo možno baterijo napolniti v 26 minutah, če bo moč polnjenja 100 kilovatov.

Čeprav so na slovenski predstavitvi največ govorili o električni različici, je jasno, da si največ prometa obetajo od bencinske. Bencinar 1,2-litrskim motorjem bo imel moč 74 kW in šeststopenjski ročni menjalnik. Tako pričakujejo, da bo približno 70 odstotkov prodanih avtomobilov bencinskih in 30 odstotkov električnih. K temu bo pripomogla tudi nižja cena prvih.

Ponudbo bodo razširili konec prihodnjega leta. Predvsem bo zanimiv še en električni model z manjšo baterijo, s kapaciteto 30 kilovatnih ur in dosegom 200 kilometrov, saj bo nižja tudi cena. Sočasno bo na voljo še hibridna različica. Osnova bo 1,2-litrski bencinar, avtomobil bo imel samodejni menjalnik.

Najprej bo na voljo električni model z baterijo v kapaciteti 44 kilovatnih ur in z elektro-motorjem, ki premore  83 kW.  FOTO: Aljaž Vrabec
Najprej bo na voljo električni model z baterijo v kapaciteti 44 kilovatnih ur in z elektro-motorjem, ki premore  83 kW.  FOTO: Aljaž Vrabec

Toda ob vsem povedanem si pri slovenskem uvozniku za prihodnje leto, vsaj v prvih šestih mesecih, še naprej veliko obetajo od dosedanje, tretje generacije C3. Načrtujejo tudi, da bodo z najnovejšo generacijo privabili nekaj kupcev, ki so v preteklosti kupovali večje Citroënove modele.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine