Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Po passatu in tiguanu še kodiaq

Škodin priljubljeni SUV v drugi izdaji. Pripravljen je na enaki osnovi kot Volkswgnova passat variant in tiguan.
Kodiaq je malce zrasel in ponuja še nekoliko več prostora za potnike in prtljago. Foto Škoda
Kodiaq je malce zrasel in ponuja še nekoliko več prostora za potnike in prtljago. Foto Škoda
10. 10. 2023 | 05:00
4:06

V koncernu Volkswagen je veliko govora o električni mobilnosti, zadnje čase tudi o manjšem povpraševanju po novem pogonu, a vsaj pri novostih je ta jesen v znamenju klasike. Po novi izdaji karavanskega volkswagna passata varianta in za njim športnega terenca volkswagna tiguana je zdaj na vrsti še škoda kodiaq, doslej zelo uspešni SUV češke znamke. Seveda ni naključje, da novi kodiaq prihaja z enake konstrukcijske osnove kot prej omenjena sorodnika. Novinec ima veliko nalogo – doseči dobre prodajne številke predhodnika, ki je našel 800 tisoč kupcev.

V kabini vse skupaj deluje malo bolj prečiščeno, ročica samodejnega menjalnika je ob volanu. Foto Škoda
V kabini vse skupaj deluje malo bolj prečiščeno, ročica samodejnega menjalnika je ob volanu. Foto Škoda

Prvi kodiaq je bil predstavljen leta 2016 in napovedal SUV-ofenzivo češke znamke, saj sta nato sledila še manjša karoq in kamiq. Sedem let je dokaj običajna življenjska doba modela, torej je letos čas za novo izdajo, ki so jo v preteklih mesecih napovedovali s kar nekaj namigi na ta ali oni element novega avtomobila.

Zdaj je povsem razkrit, slogovno se zdi s črnimi obrobami blatnikov morda malce bolj robusten, a to je le prvi vtis. Kodiaq že doslej ni bil prav majhen, pa se je vseeno še nekoliko potegnil, konkretno za šest centimetrov, na 476 centimetrov.

Tako bo v notranjosti še malce bolj prostorno, ta bo znova lahko pripravljena s petimi ali sedmimi sedeži. Prtljažnik je pridobil 70 litrov in ob petih sedežih meri 910, ob sedmih pa 340 litrov. Litrov bo nekaj manj v izvedbi priključnega hibrida, ki zahteva nekaj prostora za dodatno baterijo.

Največja novost na armaturni plošči so večfunkcijski okrogli gumbi z digitalnimi prikazi. Foto Škoda
Največja novost na armaturni plošči so večfunkcijski okrogli gumbi z digitalnimi prikazi. Foto Škoda
Tudi za voznika je ureditev drugačna kot doslej, kot v passatu in tiguanu je na sredini armaturne plošče večji sredinski zaslon, v osnovni opremi s premerom deset palcev, v dodatni opremi diagonala meri 13 palcev. Škodina največja kabinska novost so nekoliko niže trije vrtljivo-pritisni gumbi, na vsakem je tricentimetrski digitalni zaslon, glede na raven opreme omogočajo hiter dostop do različnih funkcij vozila. Takšno rešitev bo imel tudi prihajajoči Škodin zastavonoša superb. Tako kot oba omenjena volkswagna ima tudi kodiaq prestavno ročico na volanskem drogu, kar pomeni, da bo imel vselej samodejni menjalnik.

Ponudba motorjev vključuje dva bencinska in dva dizelska z močjo od 110 kW do 150 kW ter priključnohibridno bencinsko-električno različico, ki je pri kodiaqu na voljo prvič in z baterijo z zmogljivostjo 27 kWh omogoča električni doseg do 100 kilometrov. Polniti jo bo mogoče z izmeničnim tokom z močjo 11 kW in enosmernim z močjo 50 kW. V močnejših bencinskih in dizelskih izvedenkah pričakujemo tudi štirikolesni pogon. Električnega kodiaqa ne pričakujemo, saj imajo pri znamki že tovrstni model enyaq.

Škodin večji športni terenec ima pred seboj veliko nalogo ponoviti uspeh prvega modela. Foto Škoda
Škodin večji športni terenec ima pred seboj veliko nalogo ponoviti uspeh prvega modela. Foto Škoda
Na voljo so tudi nove rešitve »simply clever«, kot sta predal zadaj z držalom za pijačo in dvojni telefonski predal, ki omogoča hlajenje ter hkratno polnjenje dveh mobilnih telefonov. Žal pa ne moremo reči »simply clever« o podiranju druge klopi, ki je deljiva le v razmerju 60/40, namesto 40/20/40.

Kodiaq bo na trg zapeljal spomladi prihodnje leto. Za cene je torej še prezgodaj, so pa v nemških medijih zapisali, da bi se utegnila pri njih začeti malce pod 40 evrskimi tisočaki.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine