Med podjetji, ki so se prva začela resno ukvarjati z električnimi modeli, je vsekakor koncern Hyundai-Kia. Zdaj električno mobilnost prestavljajo na višjo raven – na zelo napredno osnovo, ki bo široko prilagodljiva in primerna za različne električne modele znamk Hyundai, Kia in Genesis.
Skupina Hyundai-Kia s pripravo izključno električne osnove za različna vozila seveda ni unikat, podobno je lani za postopoma rastočo električno družino svojih znamk denimo napovedal koncern Volkswagen (platforma MEB), ima pa korejska rešitev veliko zanimivih stvari, ki vsaj sodeč po napovedih na različnih ravneh pomenijo korak naprej, skoraj se v tem trenutku zdijo pred Nemci.
Osnovo z oznako E-GMP so pripravljali štiri leta, namenjena je za električno gnane avtomobile nižjega srednjega, srednjega in višjega velikostnega razreda, v karoserijskem pogledu bodo to lahko limuzine, športni terenci in različni križanci, nekoč menda celo avtonomni taksi. O natančnih merah niso govorili, medosna razdalja bi lahko dosegla vsaj tri metre, lahko pa tudi več.
Nova platforma ima v osnovi zadnji pogon s tam nizko nameščenim električnim motorjem, glede na izvedbo modela pa je možen še en električni motor spredaj, torej prilagodljivi štirikolesni pogon.
Kot pravijo snovalci, se je električni motor zmožen zavrteti 22 tisoč vrtljajev na minuto, skupaj z različnimi izboljšavami naj bi pripomogel tudi k manjši porabi energije. Izvedbe moči posameznega motorja bodo šle od 70 kW naprej, tudi precej višje. Po besedah
Alberta Biermanna, vodje centra za raziskave in razvoj celotne skupine, pogon na tej platformi lahko zelo zmogljiv in bo pripraven tudi za najbolj športne modele.
Pri tem je omenil izvedbo, ki bi zmogla pospešek z mesta do stotice v manj kot 3,5 sekunde in največjo hitrost 260 km/h! Osnova E-GMP naj bi tudi pri veliki hitrosti zagotavljala vozno udobje in stabilnost, in sicer zaradi optimalne razporeditve teže med prednjo in zadnjo osjo, zadnjega vzmetenja s petimi vodili in serijsko integrirane pogonske osi.
Albert Biermann je nekoč uglaševal najboljše beemveje, zdaj pa je prvi mož razvoja v skupini Hyundai-Kia, ki z velikimi koraki stopa v električno ero. Foto Andrew Cullen/Reuters
Kot je za električna vozila zdaj splošno uveljavljeno, bo akumulatorski sklop v dnu vozila, uporabljali bodo litij-ionsko kemično sestavo, pri kateri pa so dosegli za 10 odstotkov večjo energijsko gostoto kot v doslej znanih električnih modelih koncerna. Govorijo o dosegu 500 kilometrov po novem merilnem ciklu ali približno 23 odstotkov več, kot trenutno zmoreta njihova modela hyundai kona EV in kia soul EV.
Še vedno gre za module litij-ionskih celic, a kot so dejali na videopredstavitvi, se ukvarjajo z možnostjo, da bi celice neposredno zlagali v pakete, v glavnem razvojnem centru v Namjangu v Južni Koreji pa razvijajo tudi naslednje rešitve. Trenutno sicer akumulatorske celice za skupino proizvajajo različne družbe, med njimi SK Innovation in LG Chem.
Najprej ioniq 5
Električni avtomobili z nove platforme E-GMP bodo imeli 800-voltni visokonapetostni sistem, tako kot denimo porsche taycan, kar bo omogočilo uporabo superhitrih polnilnic in na njih zelo kratek polnilni čas (do 80 odstotkov v 18 minutah), a jih bo mogoče polniti tudi pri napetosti 400 voltov. Kot je znano, se je koncern Hyundai-Kia nedavno pridružil skupini proizvajalcev (med njimi sta denimo Volkswagen in Ford), ki razvijajo evropsko mrežo superhitrih polnilnic ionity.
Na predstavitvi so zatrdili, da bodo avtomobili z novo funkcijo V2L (angl. vehicle to load) sposobni tudi tega, da se bo iz njihovega akumulatorja po potrebi polnilo drugo vozilo ali pa hišna naprava, na primer televizijski sprejemnik ali klimatska naprava.
Za uvod so pokazali le maketo pogonskega sklopa in razložili, da je ob kratkih previsih in povsem ravnem dnu mogoča prostorna in prilagodljiva notranja ureditev ter da lahko pričakujemo privlačno oblikovane modele.
Prvi spomladi prihodnje leto prihaja ioniq 5 (ta bo poslej električna podznamka), ki so ga pred časom s skico napovedali kot atraktivno kombinacijo kombilimuzine in športnega terenca. Prvi model znamke Kia naj bi bil prihodnjo jesen model s kodno oznako kia CV (o njem je še vse zelo skrivnostno, po pojavi naj bi bil mešanica različnih slogov). Do leta 2025 naj bi z nove osnove prišlo na trg kar 23 modelov, takrat naj bi jih prodali vsaj 1 milijon na leto, po prodajo električnih avtomobilov naj bi postali tretji na svetu.
Nova prilagodljiva arhitektura za električno množičnost.
Velik napredek pri motorju, izboljšave akumulatorja.
Osemstovoltni visokonapetostni sistem za najhitrejše polnjenje.
Koncern nadaljuje delo na področju gorivnih celic.
Vozila z nove platforme bodo izdelovali v Južni Koreji, kasneje morda še v drugih tovarnah koncerna po svetu. Dejali so tudi, da so odprti za pogovore z drugimi proizvajalci za morebitno proizvodno sodelovanje, znano je, da v tej smeri na primer sodelujeta Volkswagen in Ford.
Naj omenimo, da bodo dosedanji električni modeli, razviti za avtomobile, ki imajo tudi klasični motor z notranjim zgorevanjem, denimo kia niro, kia soul in hyundai kona, še naprej v ponudbi. Prav tako so zatrdili, da se njihov program pogona na gorivne celice in vodik (trenutno je v prodaji hyundai nexo) nadaljuje, vendar ni povezan s tokrat predstavljeno osnovo.
Komentarji