Berlin - Z godljo je nemški profesor
Ferdinand Dudenhöffer, ki že dolga leta spremlja avtomobilsko industrijo, označil tisto, kar se v njej dogaja na področju dizelskih izpustov. Izraz je pravzaprav blag, kajti v že skoraj tri leta trajajoči dizelski aferi zadevam še kar niso prišli do konca. Volkswagen, s katerim se je vse začelo, je nedavno doma privolil v plačilo milijarde evrov kazni, a potem ko se je več kot dve leti in pol v negativnih naslovih skoraj stalno pojavljalo njegovo ime, se zdaj neprijetne stvari dogajajo tudi njegovim tekmecem.
Nemško prometno ministrstvo je v začetku tega tedna objavilo, da je skoraj 800 tisoč dizelskih avtomobilov slovite znamke Mercedes-Benz opremljenih z nedovoljeno programsko opremo za nadzor izpustov in da jih je treba odpoklicati in popraviti. Omenili so nekatere modele in motorje, a niso natančno opisali, kaj se v teh avtomobilih pravzaprav dogaja. Zakaj ne? Tudi nobene novinarske konference ni bilo po tem. Daimler je privolil v odpoklic, z dodatkom, da bodo pravna vprašanja razjasnili v pritožbenem postopku. Podrobnejše obrazložitve do danes tudi s te strani ni bilo, niti koliko avtomobilov bo poleg Nemčije, kjer jih je dobrih 200 tisoč, zajetih v drugih državah. Morda podjetje računa na uspeh pritožbe, da se bo izkazalo, da niso počeli nič nedovoljenega.
Zakaj niso bili konkretnejši, kaj se v teh avtomobilih pravzaprav dogaja?
Kot da vse poteka v neki tišini, da o tem nobena stran noče prav veliko govoriti .Kaj naj si ob vsem tem pravzaprav mislimo? Da se politika loteve problematične in zahtevne teme, ki jo je dolgo puščala ob strani. A se vsaj tako z razdalje zdi, da svoje močne gospodarske konje pritiska, pa jih le ne želi res stisniti ob zid.
Komentarji