Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Najprej oblika, nato tehnika

Citroën C3 origins: Dolga zgodovina personalizacije avtomobilov
Citroën C3 origins. Foto Aljaž Vrabec
Citroën C3 origins. Foto Aljaž Vrabec
19. 10. 2019 | 06:00
19. 10. 2019 | 09:08
3:52
Avtomobil je marsikdaj tudi modni dodatek, kar velja tudi v primeru Citroëna C3. Oblika zunanjosti in notranjosti sta najpomembnejša aduta tega primerka, šele kasneje pridejo v poštev vozne lastnosti.

Tehnične podrobnosti so pri tem avtomobilu bolj v ozadju, saj pri Citroënu v ospredje postavljajo oblikovne prijeme. Model C3 že v osnovi izstopa zaradi posebnih bočnih obrob (t. i. airbumbs), ki hkrati koristijo tudi kot zaščita pred praskami in smo jih prvič spoznali že pri C4 cactusu.



Na izbiro je tudi drugačna barva strehe in mnogih okrasnih elementov, toda v testnem primerku je v ospredju paket origins. Gre za posebno izdajo ob stoletnici Citroëna, hkrati pa pri tem proizvajalcu pristavljajo, da od 30-ih let prejšnjega stoletja nudijo personalizacijo avtomobilov (izbira barve koles; grafična notranjost; posebne serije avtomobilov …).

Armaturna plošča je klasično Citroënova. Foto Aljaž Vrabec
Armaturna plošča je klasično Citroënova. Foto Aljaž Vrabec


Ob bežnem pogledu ne gre za nič posebnega, saj so modni dodatki precej diskretni. Bronasti odtenki so namreč v tanki liniji na meglenkah, vzvratnih ogledalih, pri zadnjih vratih, na strehi … v večini pa poleg bele barve prevladuje črnina, saj oblikovalci stavijo na elegantnost in ne na opaznejše barve (rdeče, rumena …).
Zadaj brez težav sedijo nižjerasli in otroci. Foto Aljaž Vrabec
Zadaj brez težav sedijo nižjerasli in otroci. Foto Aljaž Vrabec
Enako je v notranjosti, kjer poudarjajo prijetno vzdušje, kot da so potniki v domači dnevni sobi, saj sedeži oblikovno spominjajo na zofo.

Pri štirih metrih dolžine je C3 precej okreten v tesnejših prostorih. Foto Aljaž Vrabec
Pri štirih metrih dolžine je C3 precej okreten v tesnejših prostorih. Foto Aljaž Vrabec


Manj presenečenj je pri tehničnih podrobnostih. 1,2-litrski bencinski motor je že znan primerek koncerna PSA, zmore pa 82 konjskih moči (60 kW), zato hitro postane jasno, da je to avtomobil predvsem za mesto. Največjo hitrost doseže pri 166 kilometrih na uro, a že pri nekaj deset kilometrov nižjih hitrostih potniki občutijo nelagodno nagibanje, kar je še en dokaz, da se najbolje znajde pri blagi vožnji v mestnih središčih in vsakodnevnih opravkih.

Bronasti odtenki so namreč v tanki liniji na meglenkah, vzvratnih ogledalih, pri zadnjih vratih, na strehi … Foto Aljaž Vrabec
Bronasti odtenki so namreč v tanki liniji na meglenkah, vzvratnih ogledalih, pri zadnjih vratih, na strehi … Foto Aljaž Vrabec


Pri štirih metrih dolžine je C3 precej okreten v tesnejših prostorih, zato parkiranje ni noben stres (pomagajo še parkirna tipala), prav tako bo lastnik zadovoljen s porabo okoli šestih litrov na sto prevoženih kilometrov.
Spredaj je dovolj prostora za potnike vseh mer, zadaj bolj za otroke, prtljažnik sprejme 300 litrov, prtljažna vrata pa se odpirajo visoko, vendar je kaj hitro umazan ročaj za odpiranje vrat. Potniki imajo dovolj odlagalnih mest, tudi zvočna izolacija je na zavidljivi ravni, zato se lahko potniki v miru pogovarjajo.

Avtor je zaposlen na Delovnici

1,2-litrski bencinski motor je že znan primerek koncerna PSA. Foto Aljaž Vrabec
1,2-litrski bencinski motor je že znan primerek koncerna PSA. Foto Aljaž Vrabec

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine