Verjetno se ne bomo zmotili preveč, če zapišemo, da se v večini evropskih držav vselej najbolje prodajajo avtomobili manjših mer. Sploh ne tisti najmanjši, ampak oni stopnico ali dve višje, ki očitno predstavljajo najbolj ekonomično kombinacijo tistega, kar je treba za avto plačati, in tistega, kar se z njim dobi. Ni skrivnost, da je pri nas že dolgo na vrhu Renaultov clio.
Seveda je treba lestvico pri nas najbolj množično prodajanih modelov gledati z rahlim pridržkom, saj se po registraciji kar precej še novih avtomobilov čez čas izvozi, a vendarle lahko predvidevamo, da so v pričujočih številkah zajeti tisti, ki pri nas najpogosteje najdejo nove lastnike. Uvodoma omenjeni clio je pri nas na vrhu že zelo dolgo, od leta 1995, večinoma je v svojem segmentu, ki se mu uradno reče nižji razred, dosegal kar petinski delež.
Infografika
Na vprašanje, zakaj se ti manjši avtomobili najbolje prodajajo, ni tako zelo težko odgovoriti. Za modele velikosti clia ali pola namreč velja, da niso toliko dražji od manjših primerkov iz t. i. mini razreda, trgovci pri njih vselej vodijo agresivno cenovno politiko. Po drugi strani so z dolžino nekaj čez štiri metre pogojno uporabni za več kot le mesto, saj je z njimi ob potnikih z malo racionalnosti mogoče prepeljati tudi nekaj prtljage. Seveda to še bolj velja za modele iz razreda više, ki se mu tradicionalno reče »golfov« razred in je tudi dokaj množičen. Ti avtomobili so z dolžino 4,3–4,5 metra (octavia sili više) marsikdaj lahko že povsem družinski, še posebno ker so (še) na voljo tudi v karavanskih karoserijskih izpeljankah.
Sodobni trend
Med deseterico sta dva SUV-a – renault captur in volkswagen tiguan –, tik pod njo pa še kak tovrstni predstavnik, kot sta nissan qashqai in peugeot 2008. Ti modeli, ki jim je marsikdaj primerneje reči križanci, saj niti nimajo več štirikolesnega pogona, so seveda glavni trend zadnjih let in se hitro dvigujejo iz nekdaj nišnih številk. Glavni nakupni argumenti so višje sedenje, lažje vstopanje, boljša preglednost in siceršnja (trenutna?) všečnost.
Prva deseterica modelov po drugi strani kaže, da sta na slovenskem trgu s svojimi znamkami najmočnejši dve skupini, in sicer koncern Volkswagen, ki proda daleč največ izdelkov znamk VW in Škoda, ter Renault-Nissan, pri kateri seveda močno prevladuje francoska znamka, ki pa ji v zadnjih letih z visokimi številkami nekaterih modelov družbo dela nizkocenovna Dacia (model sandero). Kaj pa drugod? Podatkov za polletje in evropsko povprečje še nimamo, se je pa recimo na največjem evropskem trgu, v Nemčiji, letos tako kot vedno najbolje prodajal volkswagen golf, v Veliki Britaniji ford fiesta, v Franciji renault clio, v Italiji fiat panda, v Španiji seat leon ...
Komentarji