S Citroënovim športnim terencem C5 aircross smo se spoznali že pred časom, še v klasični pogonski izvedbi, in takrat je kar prepričal s korektno prostornostjo in slogom umirjenega francoskega udobja. Zdaj se ponuja še kot priključni hibrid, ki je daleč na vrhu cenovne lestvice tega modela.
A najprej nekaj o avtomobilu kot tipu kompaktnega športnega terenca, torej vozila, ki je v zadnjem času v Sloveniji in po svetu vse bolj priljubljeno. S štirimi metri in pol ima zmerne zunanje mere, ne deluje kot neki napadalni kolos, kar mi je všeč. Seveda ga odlikujejo enostavno vstopanje, višje sedenje in dobra preglednost.
Armaturna plošča je takšna kot v dosedanjih izvedbah, seveda s prilagojenimi prikazi električnega in hibridnega delovanja.
To Citroën nadgrajuje s širokima foteljastima in udobnima sedežema, velikim sredinskim odlagalnim predalom ter pohvalno vzdolžno pomično zadnjo klopjo, kjer je mogoče nastavljati tudi kot naslonjal.
Sedeži so spredaj s kockastimi prevlekami, predvsem pa foteljasto široki, če ste za ležerno udobje, vam bodo najbrž všeč. Foto Gašper Boncelj
Prtljažnik je zaradi dodanega akumulatorja manjši kot v izvedbi s klasičnim pogonom (460 namesto 580 litrov), to je minus. Je pa v dvojnem dnu primeren prostor za dva polnilna kabla, da se nepospravljena ne valjata po prtljažniku.
ℹCitroën C5 aircross shine hybrid 225 S&S ë-EAT8
Zastopnik: C Automobili import, Ljubljana
Izpust CO₂: 36 g/km
Euro NCAP: ***** (2019, preizkus opravljen za izvedbo z dizelskim pogonom)
Cena: 43.350 evrov (s financiranjem 38.000)
C5 aircross je s hidravličnim vzmetenjem pripravljen predvsem za udobno vožnjo. Krmili se korektno, a mu je vendarle bliže umirjeno vijuganje, v zaporednih ovinkih boste pač manj prijetno začutili njegovo visoko pojavo in precejšnjo maso, ki znaša 1,9 tone, to je za 200 do 300 kilogramov več od kake klasično gnane izvedbe.
C5 aircross hybrid se navzven kot hibrid ne razlikuje bistveno od klasično gnane izvedbe.
Foto Gašper Boncelj
Ko je C5 aircross priključni hibrid, govorimo o navezi 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika z močjo 133 kW in dodatnega električnega motorja, moč obeh se prenaša na sprednji kolesi, menjalnik je samodejni z osmimi stopnjami.
Z enim napolnjenjem je mogoče samo na elektriko prevoziti okoli 40 km, akumulator s 13 KWh se na domači šuko vtičnici napolni čez noč.
Ob napolnjenem akumulatorju (13 kWh) proizvajalec navaja doseg vožnje v električnem načinu 50 km. Sam sem na jesenski preizkušnji, ko še ni bilo zelo hladno, beležil dosege malce nad 40 km, izpraznjeni akumulator pa se je na običajni domači vtičnici napolnil ravno čez noč, so za doplačilo na voljo tudi hitrejše možnosti.
Avtomobil ima kar nekaj poudarkov v modri barvi, ki kažejo na tip pogona. Foto Gašper Boncelj
Avtomobil ima kar nekaj poudarkov v modri barvi, ki kažejo na tip pogona. Foto Gašper Boncelj
Je že bil tak čas, da sem se zaradi omejitev gibanja vozil predvsem na kratkih razdaljah, torej le na elektriko, a sem vsaj poskusil ugotoviti, kolikšna je približno poraba, ko je akumulator skoraj izpraznjen in sistem preklopi v hibridni način. Z zelo lahko nogo sem takrat povprečno porabo po računalniku spustil proti šestim litrom na 100 kilometrov, lahko pa gre ob bolj dinamični vožnji hitro za liter ali dva navzgor. Bencinska posoda sicer drži 43 litrov, namesto 58 kot v klasični bencinski izvedbi.
Zadnja klop je tudi v tej izvedbi pohvalno prilagodljiva, pomika se lahko vzdolžno, tudi kot naslonjal je nastavljiv. Foto Gašper Boncelj
Pogon se zdi zanimiv, če se z njim pretežno vozimo na kratkih razdaljah, torej čim več na elektriko, sicer pa … Vsekakor pa takšen priključno hibridni citroën ni poceni, velja namreč 43 tisočakov, s hišnim financiranjem pet tisoč manj. Ta tip pogona pri nas ni več upravičen do subvencije.
Avtomobili je visok, a le ne preveč zajeten, s 4,5 metra dolžine ne deluje preobilen, znotraj ima kar nekaj prostora. Foto Gašper Boncelj
Po kritiki zelenih napovedan nadzor električne uporabe
Glede priključnih hibridov že nekaj mesecev prihajajo kritike okoljskih organizacij, da nimajo tako majhnih emisij CO2, kot proizvajalci zatrjujejo, da jih lastniki premalo vozijo samo na elektriko in da ne bi smeli biti deležne finančne podpore. Ta teden se je s temi navedbami precej ostro znova oglasila organizacija Transport & Environment. Evropska komisarka za transport Adina Valean je na forumu Financial Timesa o tej temi pač dejala, da je v času, ko se polnilna infrastruktura za čisto mobilnost še razvija, ta (priključno-hibridna) tehnika zelo dobrodošla. Acea kot panožno združenje industrije mertivam T&E oporeka, češ da temeljijo na dolgih vožnjah teh avtomobilov, v prispevku za Euronews pa so napovedali, da bo od prihodnjega leta v vseh v EU prodanih priključnih hibridih vgrajena nadzorna enota, da bodo lahko izmerili, koliko ljudje te avtomobile res vozijo v električnem načinu, nato da bo evropska komisija znova presojala položaj in morda sprejela zakonodajne prilagoditve.
Komentarji