Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Fordov tovorni kombi zdaj še na elektriko

E-transit je novost na področju drugačnega pogona vozil za dostavo.
Ford E-Transit v najdaljši in najvišji izvedbi.
Ford E-Transit v najdaljši in najvišji izvedbi.
7. 5. 2022 | 05:00
5:44

Ko se pogovarjamo o električni mobilnosti, imamo premalokrat v zavesti, da bo za čistejšo Zemljo v resnici odločilno, kako uspešno (in predvsem kdaj) bomo zmanjšali izpuste v tovornem prometu, od letal, ladij, tovornjakov do kombijev. Korak v to smer je Fordov e-transit, popolnoma električno tovorno vozilo.

Veliko smo že napisali o električnih avtomobilih, a skoraj nič o električnih tovornih vozilih. Ta projekt je zahtevnejši, saj je bistveno težje omogočiti dostojen električni doseg za večja in težja vozila, hkrati pa je logično, da je treba večje baterije polniti dalj časa. Toda pri Fordu menijo, da je možno pripraviti tudi uporaben električni tovorni kombi.

Ford je med gospodarskimi vozili najbolj priljubljena blagovna znamka vse od leta 2015. Lani je bil najbolje prodajano dostavno vozilo transit custom, očitno pa bo priljubljen tudi e-transit, saj so že pred začetkom proizvodnje dobili pet tisoč naročil.

Pri e-transitu so na voljo dve višini strehe, tri dolžine tovornega prostora, dvojna potniška kabina in različica samo s šasijo, kamor lahko namestite denimo velik hladilni prostor, prikolico s cerado ali kovinsko pregrado, lahko pa imate samo odprt tovorni prostor. Od izbrane različice je odvisna tudi prostornina tovornega prostora; možnosti so 7,2, 9,5, 11, 12,4 in 15,1 kubičnega metra.

Tovorni prostor v najbolj zajetni različici. Na voljo je tudi precej predelav.
Tovorni prostor v najbolj zajetni različici. Na voljo je tudi precej predelav.
Zmogljivost baterije je 87 kWh, po uradnih podatkih naj bi to zadostovalo za 317 kilometrov dosega (po WLTP), toda krajše testne vožnje v Barceloni so pokazale, da se v resnici giblje okoli 250 kilometrov, marsikaj pa je odvisno tudi od tega, koliko je naložen tovorni prostor. Motor ima 430 Nm navora in omogoča izbiro moči med 135 in 198 kW. Štirikolesni pogon ni na voljo, električni transit ima pogon na zadnji kolesi, moč pa se prenaša prek samodejnega menjalnika.

Na doseg vpliva tudi vreme

Razvojniki so se precej potrudili pri povezavi računalniškega in navigacijskega sistema, kajti voznik nastavi želeno pot, nato pa lahko spremlja, koliko električne energije bo imel na cilju, kje in kdaj je najbolje polniti baterijo, kako se čas potovanja in poraba spreminjata glede na prometne razmere, kakšna je razpoložljivost parkirišč …

V notranjosti je še vedno nekaj stikal, toda večina funkcij je skritih v meniju zaslona na dotik.
V notranjosti je še vedno nekaj stikal, toda večina funkcij je skritih v meniju zaslona na dotik.

Vse to se sliši odlično, toda v praksi je razočaral zaslon na dotik, saj je precej podatkov skritih v meniju, zato je treba kar veliko klikati po zaslonu, da denimo sredi vožnje najdete podatek, koliko bo še elektrike v bateriji ob koncu poti. Takšna uporabniška izkušnja za obrtnika, ki se mu mudi ali pa ima malce umazane roke, ne bo ravno prijazna.

Polnilna vtičnica je na sredini prednje maske. S polnilno močjo 11,3 kW se e-transit napolni v približno osmih urah, s hitrim polnjenjem z močjo 115 kW pa se 80 odstotkov baterije napolni v 34 minutah.

Pri tem je treba nujno dodati, da je električni doseg precej odvisen od vremenskih razmer. Občutno se zmanjša v mrazu in vročini, zanj najbolj blagodejne so spomladanske temperature od 15 do 20 stopinj, torej prav takšne, kot so trenutno v Barceloni. Če bi testni preizkus opravili v kakšnem bolj mrzlem in hribovitem predelu Evrope, bi bil doseg manjši.

Precej varnostne opreme

Električne vtičnice v tovorni kabini.
Električne vtičnice v tovorni kabini.
Odprtina za električno polnjenje Foto Aljaž Vrabec
Odprtina za električno polnjenje Foto Aljaž Vrabec
V Sloveniji bo e-transit na voljo od 60.360 evrov naprej, kar je za manjše in srednje velike obrtnike precejšen vložek, toda električna vozila imajo svojo prednost – sestavlja jih manj tehničnih elementov, torej je manj možnosti za različne okvare in stroške popravila (za kakšnih 40 odstotkov manj kot pri dizelskih kombijih). Pri Fordu sicer ponujajo enoletni servisni interval brez omejitve prevoženih kilometrov in osemletno garancijo (160.000 kilometrov) za vse visokonapetostne električne komponente. Zraven je še enoletni paket pomoči na cesti, kamor je vključeno tudi polnjenje v primeru prazne baterije.

Opremska paketa sta dva, base in trend, prav vsi kombiji pa imajo v osnovi precej modernih tehnologij, na primer elektronski nadzor temperature zraka, zagon brez ključa, tempomat, ogrevane sedeže in ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem.

Pri tovornem kombiju je nujna tudi varnostna oprema, saj ima voznik manjši pregled nad prometom, hkrati pa vozi precej zajetno vozilo. E-transit tako premore pomoč za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev (s kamero in senzorji), nadzor mrtvih kotov z opozorilom in pomočjo pri menjavi voznega pasu, pomoč pri vožnji v križišču, na voljo je tudi 360-stopinjska kamera, ki na dvanajstpalčnem zaslonu prikazuje okolico s ptičje perspektive, kar je še posebno v pomoč v tesnih prostorih, zato je e-transit lahkotno vodljiv.

Tovornega prostora je od 7,2 do 15,1 kubičnega metra. Foto Aljaž Vrabec
Tovornega prostora je od 7,2 do 15,1 kubičnega metra. Foto Aljaž Vrabec

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine