Neomejen dostop | že od 9,99€
Ko se pogovarjamo o električni mobilnosti, imamo premalokrat v zavesti, da bo za čistejšo Zemljo v resnici odločilno, kako uspešno (in predvsem kdaj) bomo zmanjšali izpuste v tovornem prometu, od letal, ladij, tovornjakov do kombijev. Korak v to smer je Fordov e-transit, popolnoma električno tovorno vozilo.
Veliko smo že napisali o električnih avtomobilih, a skoraj nič o električnih tovornih vozilih. Ta projekt je zahtevnejši, saj je bistveno težje omogočiti dostojen električni doseg za večja in težja vozila, hkrati pa je logično, da je treba večje baterije polniti dalj časa. Toda pri Fordu menijo, da je možno pripraviti tudi uporaben električni tovorni kombi.
Ford je med gospodarskimi vozili najbolj priljubljena blagovna znamka vse od leta 2015. Lani je bil najbolje prodajano dostavno vozilo transit custom, očitno pa bo priljubljen tudi e-transit, saj so že pred začetkom proizvodnje dobili pet tisoč naročil.
Pri e-transitu so na voljo dve višini strehe, tri dolžine tovornega prostora, dvojna potniška kabina in različica samo s šasijo, kamor lahko namestite denimo velik hladilni prostor, prikolico s cerado ali kovinsko pregrado, lahko pa imate samo odprt tovorni prostor. Od izbrane različice je odvisna tudi prostornina tovornega prostora; možnosti so 7,2, 9,5, 11, 12,4 in 15,1 kubičnega metra.
Razvojniki so se precej potrudili pri povezavi računalniškega in navigacijskega sistema, kajti voznik nastavi želeno pot, nato pa lahko spremlja, koliko električne energije bo imel na cilju, kje in kdaj je najbolje polniti baterijo, kako se čas potovanja in poraba spreminjata glede na prometne razmere, kakšna je razpoložljivost parkirišč …
Vse to se sliši odlično, toda v praksi je razočaral zaslon na dotik, saj je precej podatkov skritih v meniju, zato je treba kar veliko klikati po zaslonu, da denimo sredi vožnje najdete podatek, koliko bo še elektrike v bateriji ob koncu poti. Takšna uporabniška izkušnja za obrtnika, ki se mu mudi ali pa ima malce umazane roke, ne bo ravno prijazna.
Polnilna vtičnica je na sredini prednje maske. S polnilno močjo 11,3 kW se e-transit napolni v približno osmih urah, s hitrim polnjenjem z močjo 115 kW pa se 80 odstotkov baterije napolni v 34 minutah.
Pri tem je treba nujno dodati, da je električni doseg precej odvisen od vremenskih razmer. Občutno se zmanjša v mrazu in vročini, zanj najbolj blagodejne so spomladanske temperature od 15 do 20 stopinj, torej prav takšne, kot so trenutno v Barceloni. Če bi testni preizkus opravili v kakšnem bolj mrzlem in hribovitem predelu Evrope, bi bil doseg manjši.
Opremska paketa sta dva, base in trend, prav vsi kombiji pa imajo v osnovi precej modernih tehnologij, na primer elektronski nadzor temperature zraka, zagon brez ključa, tempomat, ogrevane sedeže in ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem.
Pri tovornem kombiju je nujna tudi varnostna oprema, saj ima voznik manjši pregled nad prometom, hkrati pa vozi precej zajetno vozilo. E-transit tako premore pomoč za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev (s kamero in senzorji), nadzor mrtvih kotov z opozorilom in pomočjo pri menjavi voznega pasu, pomoč pri vožnji v križišču, na voljo je tudi 360-stopinjska kamera, ki na dvanajstpalčnem zaslonu prikazuje okolico s ptičje perspektive, kar je še posebno v pomoč v tesnih prostorih, zato je e-transit lahkotno vodljiv.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji