Galerija
Evropski parlament močno pritiska na avtomobilsko industrijo v smeri ostrega zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida.<br />
Foto Reuters
Evropski parlament je danes izglasoval predlog, po katerem bi morali avtomobilski proizvajalci izpust ogljikovega dioksida (v prevodu porabo) iz novih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil do leta 2030 zmanjšati za 40 odstotkov, že vmes pa do leta 2025 za 20 odstotkov. Izhodiščno leto, od katerega se zahteva to zmanjšanje je 2021., ko mora po že sprejetih predpisih povprečje izpusta CO2 v prodanih avtomobilih znašati 95 g/km.
Tisti proizvajalci, ki ne bi dosegali teh ciljev, bi morali plačati penale, iz katerih bi se financirala prekvalifikacija delovne sile, ki bo potrebna v avtomobilski industriji. Industrija, ki sicer tem predlogom kot nerealnim ostro nasprotuje, namreč ocenjuje, da bo izpolnjevanje teh zahtev pomenilo tektonske spremembe v načinu proizvodnje vozil.
Parlamentarci sicer tudi zahtevajo, da bi morali imeti proizvajalci že leta 2025 v strukturi vse svoje prodaje 20 odstotkov vozil, katerih emisija CO2 bo manjša kot 50 g/km, kar lahko poleg baterijskih električnih avtomobilov dosežejo le še priključni hibridi. Do leta 2030 bi se moral ta delež povečati na 35 odstotkov.
Parlament je poleg tega Evropsko komisijo danes pozval, da naj v dveh letih pripravi načrt za merjenje izpustov ogljikovega dioksida v realnem prometu s s prenosnimi merilnimi napravami, kar že velja za izpuste onesnažil, kot so dušikovi oksidi in trdni delci.
Po današnjem sprejetju predloga v parlamentu bodo za sprejetje dokončnega zakona potrebna še zahtevna pogajanja z državami članicami in Evropsko komisijo.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITE Obstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji