Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Elektro kupe ohranja bavarsko vozno filozofijo

BMW i4 je zmogljiv avtomobil, različica 50M še posebej.
Pri električnem i4 so namenoma ohranili skoraj nespremenjeno obliko serije 4. FOTO: BMW/Fabian Kirchbauer
Pri električnem i4 so namenoma ohranili skoraj nespremenjeno obliko serije 4. FOTO: BMW/Fabian Kirchbauer
9. 4. 2022 | 05:00
11. 4. 2022 | 09:56
5:32

Električna mobilnost je zdaj segla v osrčje znamke BMW, tudi na naš trg so uvedli povsem električnega štirivratnega oziroma velikega kupeja i4. Na prvi pogled se skoraj ne razlikuje od bencinske in dizelske različice serije 4, takšna pa bo usmeritev bavarske znamke tudi pri naslednjih električnih modelih.

Čeprav se komu zdi, da pri elektrifikaciji svojega voznega parka BMW nekoliko zamuja za glavnima tekmecema, Mercedesom in Audijem, je i4 dejansko že njegova peta tako ali drugače elektrificirana generacija; prvi je bil leta 2008 mini E, pa i3 in, da ne naštevamo vseh, zadnja generacija hibridnih vozil ter med mestnimi terenci oziroma križanci od lani veliki iX. Z i4 pa so, kot rečeno, vstopili v modelski razred, ki je s športnim udobjem najbolj značilen za vozno filozofijo znamke iz Münchna. Zato so pri električni izvedenki še posebej pazili, da so ohranili predvsem slednje, dodali pa električni vozni učinek, za katerega so značilni vrhunsko pospeševanje, inteligentni sistem rekuperacije zavorne energije in posledično velik doseg.

Najbolj opazna novost je ukrivljen zaslon, ki sega čez večji del armaturne plošče.

FOTO: BMW
Najbolj opazna novost je ukrivljen zaslon, ki sega čez večji del armaturne plošče. FOTO: BMW

Pogonsko srce i4 je elektromotor, nameščen nad zadnjo osjo, kamor se prenaša pogonska moč, in 400-voltna elektronika. Največja moč znaša 250 kW (340 KM) in največji navor 430 Nm. Baterija ima zmogljivost dobrih 80 kWh, poraba električne energije pa je po WLTP od 16,1 do 19,1 kWh/100 km. To zadošča za največji doseg (po WLTP) do 590 kilometrov, največja hitrost pa je omejena na 190 km/h. Potniška kabina je značilno beemvejevska, izstopa le ukrivljen zaslon, ki se razteza čez večji del armaturne plošče. V vozilu je vgrajenih več kot 40 varnostnih asistenčnih sistemov.

Seveda BMW ne bi bil, to kar je, če ne bi ob običajnem i4 pripravil še i4 M50, ki je sploh prvi električni primerek športne znamke M. To pomeni, da ima tudi vse njene atribute, prilagodljivo športno podvozje, aerodinamični paket, M-zavore ... Ima pa tudi dve električni srci, elektromotorju na zadnji osi so dodali še enega na sprednji in tako dobili dodatnih 200 konjev, za povrh pa še štirikolesni pogon. Vse skupaj deluje vrhunsko, saj ima i4 M50 sistemsko največjo moč kar 400 kW (544 KM) in največji navor 795 Nm. Zaradi tega je doseg približno 70 kilometrov manjši kot pri običajnem i4, zato pa i4 M50 pospeši z mesta do 100 km/h v manj kot štirih sekundah in doseže največjo hitrost, ki je seveda elektronsko omejena, 225 km/h.

Takšni vozili kajpada ne moreta biti poceni. Toda v nasprotju s primerljivimi vozili, ki praviloma cenovno opazno odstopajo od bencinskih različic, je pri obeh novih električnih beemvejih razlika s primerljivimi bencinskimi in dizelskimi primerki serije 4 le nekaj tisočakov. Tako je vstopna cena i4 okoli 57.650 evrov, i4 M50 pa 71.500.

Za različico z zmanjšano nazivno močjo zadostuje vozniški izpit A1. FOTO: BMW/Markus Jahn
Za različico z zmanjšano nazivno močjo zadostuje vozniški izpit A1. FOTO: BMW/Markus Jahn

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine