Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Električni SUV, ki obeta veliko (FOTO)

Hyundai kona, ki vozi na elektriko in jo odlikuje zajeten doseg.
FOTO: Gašper Boncelj
FOTO: Gašper Boncelj
20. 10. 2018 | 17:00
6:02
V zadnjih mesecih je bilo predstavljenih kar nekaj novih modelov, ki so bili zasnovani za električni pogon. Predvsem prestižnih športnih terencev, ki ne bodo stali prav malo denarja. Hyundai kona electric je tudi električni SUV, cenovno bolj dostopen in z vabljivo velikim dosegom. Le čakati je treba nanj »malo« dlje.



Hyundai kona ni več neznano ime. Športni terenec kompaktnih mer je s klasičnim pogonom na trgu kako leto, že ob njegovem prihodu pa je proizvajalec napovedal tudi povsem električno izvedbo. Ta je zdaj pripravljena, in to z zmogljivim pogonom. Močnejša različica ima električni motor z močjo 150 kW (204 KM) in akumulatorje z zmogljivostjo 64 kWh, kar ji omogoča po novih merilnih standardih doseg do 480 km, šibkejša pa motor s 100 kW (140 KM) in zmogljivost akumulatorjev 39 kWh za doseg dobrih 300 km. Pogon je v obeh primerih na sprednji kolesi. Povprečna poraba energije naj bi znašala okoli 14 kWh na 100 km, k čemur precej pripomore dobra rekuperacija energije, za katero je mogočih več načinov nastavitev. To lahko upravljamo z ročicama na volanskem obroču, podobnima, kot jih imajo za ročno prestavljanje športnejše izpeljanke samodejnih menjalnikov. Lahko se odločimo tudi za samodejno delovanje rekuperacije, ki se v povezavi s spredaj nameščenim radarjem prilagaja prometu, npr. pred nami vozečemu vozilu.

V ponudbi sta dva različno močna elektromotorja z dvema različno velikima akumulatorskima sklopoma. FOTO: Gašper Boncelj
V ponudbi sta dva različno močna elektromotorja z dvema različno velikima akumulatorskima sklopoma. FOTO: Gašper Boncelj


Akumulatorji v dnu


Kakor pravijo pri Hyundaiu, v realnih okoliščinah z močnejšo izvedbo z enim polnjenjem ne bo težko prevoziti več kot 400 kilometrov. Akumulatorji iz litijevih polimerov so sicer v zaprtem aluminijastem ohišju pričvrščeni na spodnjo stran karoserije, ki je v osnovi takšna kot pri klasični koni. Akumulatorski sklop tehta 445 oziroma 322 kilogramov in avtomobilu zagotavlja nizko težišče, skupna masa je seveda večja kot pri običajni izvedbi, odvisno od opreme znaša okoli 1,7 ali 1,6 tone.

Notranjost je všečna, opreme je lahko zelo veliko. FOTO: Gašper Boncelj
Notranjost je všečna, opreme je lahko zelo veliko. FOTO: Gašper Boncelj


Akumulatorji imajo hlajenje in ogrevanje, da bi čim dlje dobro delovali. Proizvajalec zanje priznava jamstvo osem let ali do 200.000 prevoženih kilometrov. Električna kona ima priključka za polnjenje skrita spredaj pod sicer prepoznavno zaprto masko, mogoči so različni načini polnjenja, tako na hitrih polnilnicah kot manj zmogljivih polnilnih mestih in tudi na domači šuko vtičnici, na katerih pa se čas polnjenja seveda precej podaljša.

Priključek za polnjenje je skrit v sicer za električna vozila značilno zaprti maski motorja. FOTO: Gašper Boncelj
Priključek za polnjenje je skrit v sicer za električna vozila značilno zaprti maski motorja. FOTO: Gašper Boncelj


Avtomobil je poskočen, v močnejši izvedbi npr. z mesta do 100 km/h pospeši v 7,6 sekunde, v šibkejši v slabih 10 sekundah. Z največjo hitrostjo niso pretiravali (167 oziroma 155 km/h), vendarle je pri takšnem avtomobilu pomemben doseg.


Pestre možnosti nastavitev


Nastavljati je mogoče tudi različne programe vožnje, od bolj športnega do najbolj varčnega, ki pričakovano omeji največjo hitrost in delovanje klimatske naprave. Tokrat smo se z njim peljali le na kratko, v bližnji prihodnosti bomo lahko preverili njegove vozne lastnosti na daljše razdalje. Avtomobil je v notranjosti urejen všečno, odvisno od opreme je veliko dodatkov tako za udobje (npr. električno nastavljanje sedežev, njihovo ogrevanje in hlajenje, ogrevan volan, napreden avdiosistem …) kot varnost. Asistenčnih sistemov je lahko res veliko, med njimi radarski tempomat z delovanjem do ustavitve in vnovičnim speljevanjem. Sredinska konzola je malce samosvoja, a urejena prijetno, na sredinskem delu so na nekakšnem mostu gumbi za vozne programe, pod njim pa je dokaj velik odlagalni prostor.

Zadaj je glede na zunanje mere solidno prostorno. FOTO: Gašper Boncelj
Zadaj je glede na zunanje mere solidno prostorno. FOTO: Gašper Boncelj


Kona v električni izvedbi je le za 1,5 cm daljša kot običajna, njena dolžina znaša 418 cm, to ni kak zajeten SUV. Kabina je glede na zunanje mere solidno prostorna, zadaj za kak centimeter manj kot pri klasično gnani izvedbi, tudi prtljažnik je nekaj manjši kot v običajni različici (322 litrov), se pa s podrtjem zadnje klopi poveča na 1114 litrov.

Na sredinski konzoli ni kake ročice, temveč gumbi za izbiro voznega programa. FOTO: Gašper Boncelj
Na sredinski konzoli ni kake ročice, temveč gumbi za izbiro voznega programa. FOTO: Gašper Boncelj


Šibkejša različica stane od 34.800 evrov naprej, za močnejšo, ki je že v osnovi bolje opremljena, je treba odšteti vsaj 41 tisočakov, seveda pa bo mogoče pridobiti 7500 evrov subvencije, ki jo država ponuja za baterijska električna vozila. Na koncu morda še slabša plat novinca. Kakor so že napovedovali, so dobave počasne. Pri zastopniku pravijo, da je treba po naročilu na avtomobil čakati od šest do osem mesecev.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine