VanMoof je Tesla ali Mercedes pri električnih kolesih. Tako nekako je o tej nizozemski znamki frajerskih e-koles na youtubu zapisal vplivnež Cassey Neistat, ki ima 12 milijonov sledilcev. A o njej poročajo tudi bolj klasični zahodni mediji kot Bloomberg ali CNN, razlog pa je, zgoščeno, tale: električna kolesa so trend, VanMoof ima atraktiven izdelek, sodobne prodajne metode, ogromno naročil in tudi težave z dobavami in reklamacijami. Prav tako ima sveže vlagatelje, ki so mu nedavno namenili precej denarja, celo več, kot ga je iskal.
Znamko VanMoof sta brata Taco in Ties Carlier ustanovila leta 2009, izdelovati sta nameravala sodobno oblikovana mestna kolesa. Kakšnega od prvih primerkov smo ugledali tudi pri nas, že takrat je njihov dizajn izstopal z minimalizmom in nekaterimi prepoznavnimi potezami, kot je zgornja cev z led-lučmi, ki jih je polnila sončna svetloba. Zadnja leta je v kolesarstvu, ki je v silovitem razcvetu, velik pomen dobila električna pomoč, tako imenovana e-kolesa ljudstvo osvajajo veliko hitreje kot električni avtomobili.
Električni kolesi znamke VanMoof, modela S3 in X3. Foto VanMoof
Na ta vlak so že dokaj zgodaj skočili tudi pri VanMoofu, letos spomladi pa so predstavili nova električna izdelka, S3 in X3. Tudi ta dva sta šik, vse deluje zelo pospravljeno, cena je nižja kot prej (dva tisoč evrov) in po novem vse zanju izdelujejo sami. Za testne vožnje so odprli posebne razstavne salone v Amsterdamu, Berlinu, Londonu, San Franciscu in New Yorku.
Zdi se, kot da jim je šla nato epidemija koronavirusa na roko, neposredna spletna prodaja, na katero so osredotočeni, jim je strmo poskočila, marca je bil tudi kak dan, ko so jih po navedbah medija Tweewieler prodali po dvesto.
Vse krasno torej, celo z nekaterimi rešitvami, kot je sistem sledenja proti kraji. A potem so se začele težave, podaljševanje čakalne vrste, dolgo čakanje na telefonski številki za reklamacije, ki so bile pogostejše, kot so snovalci pričakovali, pritožbe na družbenih omrežjih …
Pri VanMoofu poskušajo vse to seveda nekako rešiti, med drugim s svežim financiranjem, ki jim ga vsaj doslej ni bilo težko pridobiti. Po majskih 10 milijonih evrov so nedavno od finančnih družb Norwest Venture Partners, Felix Capital in Balderton Capital dobili še 40 milijonov. Porabili naj bi jih zlasti za boljšo skrb za stranke, rednejšo dobavo, nadzor kakovosti in tudi za širitev na nove trge (Slovenije trenutno ni na seznamu držav internetne prodaje).
V letu 2020 naj bi izdelali 50 tisoč koles, prihodnje leto skoraj dvakrat več. To naj bi bilo celo nujno, da bo njihov poslovni model, ki združuje snovanje izdelkov in lastno proizvodnjo, lahko uspel.
Komentarji