Gran tourer ni nikoli blestel v očeh vernih ljubiteljev znamke
BMW. V osnovi ima sprednji pogon, ni limuzina, tudi športni terenec ne. A kdor izbira med družinskimi avtomobili, ga je zagotovo opazil. In marsikdo pozneje pogledal stran, BMW pač tudi v takšni pojavi ni ravno poceni. Sploh če je nabit z opremo in sodobno tehniko, kakor je bil testni.
Zastopnik: BMW Slovenija
Cena: 44.950 € (testno vozilo 55.800 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 128 g/km
Za družinske prevoze bi se najbrž najlažje odpovedali športnemu paketu M sport, saj verjamem, da je gran tourer tudi brez njega lepo vodljiv in prav nič majav avtomobil. Je pa M dodal nekaj trdote, ki na naših cestah pomeni manj udobno vožnjo, po drugi strani pa si voznik, zlasti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, lahko privošči, da kakšen ovinek odpelje hitreje, tudi ko je avtomobil poln. Denimo s še štirimi potniki, med katerimi se bo morda malo pritoževal le tisti na srednjem sedežu zadaj, drugi ne bi smeli imeti težav s prostorom.
V notranjosti je z doplačilno opremo vse v maniri znamke, infozabavna oprema se je v testnem avtomobilu ponašala s stalno povezljivostjo, prosojni plastični zaslon pa malce zmoti občutek prestižnosti. FOTO: Boštjan Okorn
Prtljažni prostor (560 litrov) boste zaradi ravnih stranic lahko kar konkretno napolnili, tudi pod ponjavo je dovolj visok, dvojno dno skriva še nekaj koristnega prostora. Povečevanje olajša idealno, v razmerju 40:20:40 deljiva zadnja klop, podiranje lahko sprožite kar z vzvodoma v prtljažnem prostoru, a v testnem avtomobilu nam enega dela na ta način ni bilo dano spraviti v pravi položaj. Tudi (ročno) postavljanje sedežev bi bilo lahko preprostejše ...
Strmo odrezan zadek nakazuje uporabnost, dodan spojler pa športnost družinskega enoprostorca. FOTO: Boštjan Okorn
Več veselja vzbudi vozniku položaj za volanskim obročem, kjer bi manjšo kritiko lahko namenil le cenenemu plastičnemu prosojnemu zaslončku pred voznikovimi očmi. A nabor podatkov na njem je zares pester in zato skoraj ni treba umikati pogleda drugam. Infozabavni sistem je klasičen za to znamko, avtomobil je bil s kartico SIM vseskozi povezan. Kar je fino, če vas zanimajo vreme in novice (khm, mogoče jih je prebirati tudi med vožnjo), a sam bi si bolj želel ažurnih podatkov o razmerah na cesti. Vsaj v Sloveniji jih boste zaman iskali ...
- BMW s poudarjeno družinsko uporabnostjo.
- Zmogljiv dizelski štirivaljnik in štirikolesni pogon.
- Cena je tudi v tem primeru prestižno visoka.
Tudi sedenje zadaj je dovolj zgledno, kakšno pritožbo boste slišali le od potnika na srednjem sedežu ... FOTO: Boštjan Okorn
Dvolitrski dizelski štirivaljnik s 140 kW lahko porodi kakšno vprašanje, povezano s prihodnostjo, a ne prav veliko povezanih z zmogljivostjo. Ne zmanjka je v nobenem voznem režimu, ne smete pa seveda pričakovati kakšne ekstremne športnosti. Če je treba, se lahko vozite v ekološkem načinu (in porabite tudi manj kot 6 l/100 km) ali v športnem in prodajalce goriva razveselite z vsaj za poldrugi liter večjo porabo. V hladnih jutrih boste dizel malce zaslišali in občutili, drugače je pričakovano tih in miren, dokler ga po nepotrebnem ne zaganjate v visoke vrtljaje. Sodelovanje z osemstopenjsko avtomatiko je zgledno in ne zahteva ročnih posegov.
Skratka, verjamem, da bi marsikatera družina takšen avtomobil rada zapeljala v svojo garažo. Ampak potem pride še pogled na ceno ...
Prtljažni prostor je s 560 litri prijazno velik, a ne ogromen, in lepo obdelan. Za povečevanje do 1820 litrov obstaja obilica možnosti, ki jih ponuja zadnja klop, deljiva v razmerju 40:20:40. FOTO: Boštjan Okorn
Komentarji