XC 60 je znana oznaka enega od zdaj treh Volvovih športnih terencev. Ti se vsaj pri nas še vedno najbolje prodajajo z dizelskimi agregati, čeprav tem javno mnenje na trenutke ni najbolj naklonjeno. Tokrat smo preizkusili dvolitrski štirivaljnik srednje moči.
Konkretne mere avtomobila – XC 60 je dolg 4,68 metra – pomenijo ustrezno prostorno potniško kabino, seveda je najbolje poskrbljeno za voznika in njegovega sopotnika spredaj. Za volanom smo zdaj že navajeni sodobnega Volvovega pristopa, pri katerem izstopa pokončen večfunkcijski sredinski zaslon. Odziva se na že najbolj rahle dotike, tako da se prstni odtisi nabirajo malce počasneje, se pa. Tokrat je bilo umirjeno elegantno okolje čisto v črnem, kar mi sicer ni najbolj blizu, a ne nazadnje je mogoče izbrati tudi drugače.
Za volanom je vse znano in večinoma zelo všečno, izstopa pokončen večfunkcijski zaslon z upravljanjem na dotik. Foto Gašper Boncelj
Prostora je zadaj seveda dovolj, če mislimo predvsem na dva potnika, ne pa na tri, saj bo tistega vmes motil sredinski tunel. Tudi tokrat se ponavljam, a res pogrešam nekdanjo delitev zadnje klopi v razmerju 40/20/40, ki jo poskušajo nadomestiti z odprtino za smuči. Prtljažnik je z dobrimi 500 litri solidno velik in seveda lepo urejen.
Prtljažnik sprejme 505 litrov in je preprosto povečljiv. Škoda, da se zadnja klop deli le v razmerju 60/40. Foto Gašper Boncelj
Pri Volvu nove modele najprej uvajajo z najmočnejšimi motorji, postopoma pa so dosegljivi tudi tisti nižje na lestvici zmogljivosti in seveda cene. Tokratni D4 je bil tako vsi Volvovi dizli dvolitrski štirivaljnik, le da je imel nekaj manj moči kot D5, konkretno 140 kW (182 KM), kar pa spet ni tako malo, tudi navor je bil s 400 Nm še vedno zelo konkreten in nastopi zgodaj, že pri 1759 vrtljajih na minuto. V tako prestižnem avtomobilu se zdi skoraj edina razumljiva izbira samodejni menjalnik. Z njim je volvo zelo prijeten in vselej zmogljiv prevoznik, tako da sam niti ne vidim kake potrebe po D5.
Z zadnje strani se zdi XC 60 ravno prav velik. Umirjen, vendar dovolj prepoznaven. Foto Gašper Boncelj
Ob štirikolesnem pogonu se je poraba na testu, opravljenem še v hladnejših mesecih, vrtela okoli osmih litrov.
Volvo XC 60 se pelje lepo, tokrat se mi je z zimskimi pnevmatikami zdel tudi ustrezno udoben, bolj kot prvi (pretrdi) testni primerek, ki smo ga vozili že pred časom. Verjetno ni treba posebej pisati, da ima množico zelo naprednih in večinoma vrhunsko delujočih varnostnih asistenčnih sistemov, a vselej zbode, da je treba tudi pri ne prav poceni avtomobilu za kaj od tega še vedno doplačati.
Volvo XC D4 momentum AWD A
Zastopnik: VCAG, d. o. o., Ljubljana
Cena: 43.990 (54.067 € testni avtomobil)
Euro NCAP (2017): *****
Izpust CO2: 148 g/km
Komentarji