Zadnje motoristične sezone so bile v znamenju krepitve srednjega razreda motociklov, katerih prostornina znaša med 500 in 1000 kubičnih centimetrov. Z letošnjo sezono so se karte v tem segmentu spet premešale. Nemški BMW je lansko jesen uvedel novo generacijo srednje velikih potovalnih endurov GS, F 750 GS in F 850 GS. Novinca žene novi 853-kubični vzporedni tekočinsko hlajeni dvovaljnik, ki pri modelu 750 razvije največjo moč 56 kilovatov (76 KM), pri 850 pa kar 70 kW (95 KM).
Prvi kilometri s šibkejšim Beemvejevim modelom, F 750 GS, so me prijetno presenetili v mnogih pogledih, a po tedenskem druženju z njim se je našla tudi kakšna kritika. Predvsem vetrna zaščita bi bila lahko boljša, zato je nošnja čelade z odlično aerodinamiko več kot dobrodošla, predvsem na avtocestnih etapah.
Instrumentna plošča v obliki zaslona TFT, za katero je mogoče doplačati, je pregledna in preprosta za uporabo. FOTO: Blaž Kondža
Po drugi strani je velika prednost nove generacije F možnost nakupa najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki so bili doslej rezervirani za velike beemveje. Testni motocikel je bil opremljen tako rekoč z vsem, kar je pri njem na voljo – tudi s pametnim ključem –, kar pa se je poznalo pri končni ceni: osnovni F 750 GS stane 9900 evrov, za testnega, ki je med drugim imel Akrapovičev izpušni lonec (707 evrov) in stranska kovčka (649 evrov), pa bi morali pripraviti skoraj 15 tisočakov.
Agregat je štiritaktni 853-kubični tekočinsko hlajeni vzporedni dvovaljnik s 56 kW (76 KM). FOTO: Blaž Kondža
K večji varnosti med vožnjo novinca gotovo pripomorejo še doplačljivi napredni zavorni sistem ABS, ki omogoča zaviranje tudi v nagibu – pri BMW mu pravijo ABS pro –, dinamični sistem za nadzor zdrsa pogonskega kolesa DTC, dinamično elektronsko nastavljivo vzmetenje ESA in ne nazadnje sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah RDC. K večjemu udobju pa je poleg doplačljivega udobnega sedeža prispeval tempomat. Zaradi že omenjenega vzmetenja ESA je nastavitev prednapetosti vzmeti ob prevažanju sopotnika in prtljage preprosta – zadošča nekaj pritiskov na stikalo.
Motocikel lahko povežemo z aplikacijo BMW Motorrad Connected na mobilnem telefonu. FOTO: Matej Družnik
Češnja na torti je 6,5-palčni zaslon TFT (doplačilo 615 evrov), ki nadomešča klasične merilnike in omogoča povezljivost motocikla s pametnim telefonom in aplikacijo BMW Motorrad Connected. S to aplikacijo lahko spremljamo nekatere informacije o motociklu (napolnjenost in doseg posode z gorivom, nekatere servisne informacije, lokacijo parkiranega motocikla) in navigiramo po neznanih krajih – osnovna puščična navodila se prikažejo na zaslonu, ki je dobro berljiv tudi v soncu.
Za bogato opremljen testni primerek, ki je imel tudi Akrapovičev izpušni lonec in stranska kovčka, bi morali pripraviti skoraj 15 tisočakov. FOTO: Blaž Kondža
Vožnja z F 750 GS je lahkotna, agregat zmore dovolj navora in moči za bolj dinamično vožnjo. K zadnji pripomore tudi sistem za prestavljanje brez sklopke, t. i. quickshifter, ki zelo tekoče deluje tako navzgor kot navzdol. Krmiljenje je natančno, zavore odlično odmerljive, zaradi česar je vožnja po ovinkastih podeželskih cestah in gorskih prelazih v užitek.
BMW F 750 GS
Zastopnik: BMW Motorrad Slovenija
Cena: 9.900 € (testno vozilo 14.998 €)
F 750 GS ohranja pregovorno gospodarnost bavarskih agregatov – povprečna poraba goriva na testu je znašala manj kot štiri litre na 100 prevoženih kilometrov. Škoda le, da prostornina posode za gorivo s 15 litri v primerjavi s konkurenčnimi izdelki ni med največjimi – pri neposredni konkurenci meri okoli 20 litrov.
Komentarji