Neomejen dostop | že od 9,99€
Evropska unija je proti Kitajski napovedala preiskavo zaradi subvencioniranja električnih avtomobilov, Kitajska očitke ostro zavrača. Kako naj bi se vse skupaj odvilo, so stvari res črno-bele, kaj pravzaprav lahko pričakujemo?
Napoved je, zanimivo, prišla le nekaj dni po veliki avtomobilski razstavi v Münchnu, kjer se je predstavilo doslej največ kitajskih proizvajalcev. Ti so bili deležni velike pozornosti in tudi naših zapisov, da gre tokrat v nasprotju s poskusi pred desetletji v smislu konkretnih izdelkov za resne tekmece. Predsednica evropske komisije Ursula von der Leyen je nato prejšnji teden napovedala protidampinško preiskavo o kitajskih proizvajalcih električnih avtomobilov, v kateri bodo preverili tamkajšnje subvencioniranje. Dejala je, da so svetovne trge preplavili poceni kitajski električni avtomobili, njihova nizka cena da umetno temelji na subvencijah, ki izkrivljajo položaj na trgu. Tržni delež kitajskih proizvajalcev v Evropi sicer ni prav velik – trenutno 8 odstotkov, v nekaj letih naj bi se dvignil na 15, po nekaterih ocenah celo na 25 odstotkov. Evropski politiki so njeno napoved bodisi jasno bodisi z bolj zadržanimi izjavami podprli, medtem ko je Kitajska ta ukrep označila za čisti protekcionizem in dodala, da sama veliko vlaga v tukajšnjo proizvodnjo in da bo to slabo vplivalo na dobavne verige v proizvodnji avtomobilov.
Celoten članek je na voljo le naročnikom.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji