Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Z novo železniško postajo več potnikov in bolj tekoč promet

Zdaj sta na vrsti dve javni naročili za infrastrukturna projekta. Predvidoma še letos bodo porušili nadvoz čez tire pri Motvozu in začeli z gradnjo novega.
Ozek nadvoz čez tire proti Ponovi vasi bodo porušili in zgradili širšega in daljšega. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Ozek nadvoz čez tire proti Ponovi vasi bodo porušili in zgradili širšega in daljšega. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
25. 8. 2020 | 06:00
4:27
Grosuplje – V sklopu projekta nadgradnje železniške postaje v Grosuplju, ki bo stekel predvidoma prihodnje leto, sta tudi rušenje dotrajanega nadvoza čez dolenjsko progo pri Motvozu in gradnja novega. Naložba bo stala 2,4 milijona evrov, pri čemer bo delež ministrstva za infrastrukturo 2,1 milijona, preostalo pa bo zagotovila grosupeljska občina.

»Zaradi izboljšanja tehničnih parametrov v okviru posodobitve železniške postaje sta se spremenili geometrija uvoznega tira iz Novega mesta in tirna slika na območju sedanjega nadvoza. Pokazala se je potreba po rušitvi zastarelega nadvoza in gradnji novega, ki bo ustrezal vsem tehničnim predpisom in omogočil nadgradnjo železniških tirov,« je za Delo povedala Simona Retelj z direkcije za infrastrukturo.

Število odpeljanih potnikov z grosupeljske postaje. Vir: DRSI
Število odpeljanih potnikov z grosupeljske postaje. Vir: DRSI


Dušan Hočevar, direktor grosupeljske občinske uprave, je napovedal, da bo javni razpis za prepotrebno naložbo objavljen v prvi polovici septembra, gradbena dela se bodo predvidoma začela še letos. Nov nadvoz bo širši in daljši ter opremljen s kolesarsko stezo ter javno razsvetljavo. Sedanji namreč ne omogoča gradnje drugega tira in elektrifikacije dolenjske proge, oboje država načrtuje do leta 2030.


V pričakovanju povečanega števila potnikov


Grosupeljska železniška postaja je tako imenovana cepna postaja, na kateri se združujejo prometni tokovi prog Metlika–Ljubljana in Grosuplje–Kočevje. Število odpravljenih potnikov presega 110.000 na leto in v zadnjih letih spet narašča. Ob delovnih dneh je potnikov občutno več kot konec tedna, ko je tudi manj vlakov.

Tiri na železniški postaji v Grosupljem, pod katerimi načrtujejo gradnjo podhoda in dveh otočnih peronov. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Tiri na železniški postaji v Grosupljem, pod katerimi načrtujejo gradnjo podhoda in dveh otočnih peronov. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


»Glede na to, da bo železniška postaja po nadgradnji bistveno dostopnejša in da je v neposredni bližini že zgrajena nova parkirna hiša, predvidevamo, da se bo število uporabnikov vlaka še povečalo,« pravi Retljeva. Po predvideni vnovični uvedbi potniškega prometa na relaciji Grosuplje–Kočevje v začetku oktobra bo železniška postaja v Grosuplju zaradi zastarelosti ozko grlo. Z njeno posodobitvijo pa bo promet tekel bolj učinkovito.


Naložba dražja za pet milijonov evrov


Grosupeljski projekt nadgradnje sodi v interventni zakon za odpravo ovir pri izvedbi pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji covida-19, kamor ga je vlada uvrstila na junijski seji. Na direkciji so lani napovedovali, da se bodo naložbe lotili že decembra, vendar je takrat niso začeli uresničevati. Zdaj pravijo, da je projektna dokumentacija za grosupeljski megaprojekt izdelana, javno naročilo za gradnjo bo predvidoma objavljeno konec meseca. Ocenjena vrednost projekta skupaj z nadvozom proti Ponovi vasi pri Motvozu je 23,8 milijona evrov, torej je za dobrih pet milijonov dražji, kot so nam z direkcije za infrastrukturo sporočili decembra.

Dotrajano železniško postajo v Grosuplju nameravajo posodobiti.<br />
FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Dotrajano železniško postajo v Grosuplju nameravajo posodobiti.
FOTO: Bojan Rajšek/Delo


V sklopu investicije bodo zgradili pet tirov in enega slepega, podhoda pod vsemi tiri, dva otočna perona, podhoda na območju ukinjenega nivojskega prehoda proti Ljubljani ter uredili postajno poslopje, parkirišče in druge pripadajoče površine na območju železniške postaje (rušitev nakladalne klančine, skladišča itd.). Predvideni sta tudi ureditev stavbe postajnega poslopja in prenova notranjosti pritličnega dela zaradi potrebne zagotovitve ustreznih prostorov za namestitev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav. Prav tako bodo prenovili sanitarije za potnike in čakalnico.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine