Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Vlada ne odstopa od štiripasovnice čez Lavrico

Direkcija namerava Dolenjsko cesto graditi brez gradbenega dovoljenja. Na Lavrici bo zavrelo.
Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo
Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo
29. 8. 2019 | 06:00
5:44
Lavrica – Čeprav večina Lavričanov nasprotuje gradnji zožene štiripasovnice skozi njihov kraj, na direkciji za infrastrukturo vztrajajo pri uresničitvi projekta, saj jim ga je naložila vlada. Na stran domačinov se je postavil tudi poslanec Levice Luka Mesec, ki od infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek na septembrski seji državnega zbora zahteva odgovore.

»Projektna dokumentacija za cesto skozi Lavrico je po recenziji oddana, medtem ko je za cesto skozi Škofljico v zaključni fazi izdelave.« Tako so nam odgovorili na direkciji in hkrati priznali, da na Lavrici poteka parcelacija potrebnih zemljišč, čemur pa lastniki množično nasprotujejo. Dober hektar zemljišč oziroma 380 parcel je treba pridobiti in še služnost na 400 parcelah. Zdi se, da projektu na celotni trasi, dolgi 4,4 kilometra, bije zadnja ura, toda na direkciji vztrajajo pri svojem. Bojan Božič, predstavnik civilne iniciative, od vlade pričakuje nov sklep, da je treba zdajšnje nevzdržne razmere na Dolenjski cesti urediti na sodoben, trajnosten način.



To namreč izhaja iz veljavnih dokumentov slovenske prometne politike ter prometnih smernic Evropske unije, pri čemer je treba upoštevati, da je cesta speljana skozi naselje. »Na celotni trasi je treba zagotoviti obojestranski 2,5 metra širok pas za varno gibanje pešcev in kolesarjev in iskati prometni režim, ki bo povečal privlačnost javnega prevoza, hkrati pa izboljšal pretočnost osebnega prometa,« pravi Božič.

Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo
Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo


Civilna iniciativa od vlade pričakuje, da bo projekt ustavila, saj so učinki polnega avtocestnega priključka v Šmarju - Sapu in primestnega taktnega železniškega prometa na relaciji Grosuplje–Ljubljana že prinesli pozitivne rezultate. Na celotnem odseku Dolenjske ceste namreč opažajo manj prometa tako v jutranji kot popoldanski prometni konici. Predlagajo uvedbo rumenih pasov, brez po njihovem mnenju nepotrebne širitve ceste. Zunanji desni pas štiripasovnice ne bo rezerviran za mestni promet in taksije, saj ga bodo uporabljali tudi lokalni vozniki tovornjakov in avtobusov, so poudarili na direkciji. Po njihovih podatkih je lani skozi Lavrico peljalo povprečno 17.152 motornih vozil na dan, leta 2016 pa 18.259.


Lavričani enotno proti


Barbara Štrekelj, predsednica sveta lavriške krajevne skupnosti, pravi, da svet povsem podpira prizadevanja civilne iniciative zoper zoženo štiripasovnico. »Prebivalci smo proti temu projektu in vsak cent, ki ga država nameni zanj, je stran vržen denar,« je prepričana Štrekljeva. Domačini na Lavrici so povedali, da jih geodeti z meritvami v zadnjem času ne vznemirjajo več.



»Odgovorni verjetno zdaj premišljujejo, kaj storiti. Očitno so ugotovili, da projekt ne gre v pravo smer,« pravi Miloš Garbas z Lavrice, ki ob morebitni vnovični oživitvi projekta ne izključuje protestov oziroma državljanske nepokorščine. Po njegovem vedenju je glavni razlog za zastoje v prometnih konicah nivojski železniški prehod na Škofljici, zato bi bilo tam treba zgraditi podvoz ali nadvoz.

Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo
Na Lavrici ne bi imeli zožene štiripasovnice, saj bi ogrozila njihov življenjski prostor. FOTO: Roman Šipić/Delo


»Prepričani smo, da projekt enakovredno zagotavlja površine vsem udeležencem v prometu in da ga bodo z navdušenjem sprejeli prebivalci Lavrice in Škofljice, posebej pa tisti, ki ob Dolenjski cesti stanujejo in delajo.« Tako je v odgovoru civilni iniciativi o zoženi cesti med drugim zapisal Drago Bregar, sekretar na infrastrukturnem ministrstvu, in dodatno razburil člane civilne iniciative, ki mu očitajo cinizem in neznanje o trajnostnem prometnem načrtovanju.


Mesec o moteči cesti


Vrednost obnove ceste z odvodnjavanjem in cestno razsvetljavo je po projektantskem predračunu na ravni PZI za etapo skozi Lavrico do Škofljice brez komunalne infrastrukture, ki jo morajo zgraditi upravljavci komunalnih vodov, ocenjena na 10,2 milijona evrov. Skozi Škofljico do križišča pri osnovni šoli pa okoli 7,5 milijona. Državi je do zdaj uspelo razširiti le dobrega pol kilometra ceste od Rudnika do krajevne table Lavrica. »Gradnja se bo izvajala kot vzdrževalno delo v javno korist, za katero po zakonu o cestah ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja,« so še pojasnili na direkciji. Poslanec Levice Luka Mesec pa ministrico Alenko Bratušek sprašuje, zakaj namesto 18 milijonov evrov vrednega projekta, ki ne bo rešil ničesar, denarja raje ne nameni za alternativno infrastrukturo. Po njegovem prepričanju bi ga bi bilo bolje porabiti za cestni in železniški javni prevoz, namesto za razširitev ceste, ki je draga, onesnažuje okolje in je moteča za tamkajšnje prebivalce.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine