Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Sistem Bicikelj se bo širil tudi ob Dolenjski cesti

Že letos je načrtovana širitev do bolj oddaljenih Črnuč, Polja in Zaloga.
Na postajališčih za izposojo koles je večinoma po 20 stojal.<br />
FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Na postajališčih za izposojo koles je večinoma po 20 stojal.<br /> FOTO: Uroš Hočevar/Delo
17. 9. 2020 | 12:23
17. 9. 2020 | 21:28
3:30
Obstoječim 62 kolesarskim postajališčem iz sistema Bicikelj, zadnje je bilo urejeno pri šišenskem nakupovalnem središču Aleja, se bo še letos pridružilo 13 novih. Za štiri bodo poskrbela tri podjetja, devet pa bo postavljenih po dodatni pogodbi o javno-zasebnem partnerstvu med mestno občino in Europlakatom, sklenjeni pred desetimi meseci. Preostalih devet iz te pogodbe bo urejenih prihodnje leto, napoveduje župan Zoran Janković.

Lokacije so predvidene, želja in cilj pa so, da se postajališča tudi postavijo – če se ne bo kaj zapletlo z zemljišči, realno ocenjuje župan Janković. Hkrati napoveduje, da bo skupno število postajališč v treh letih doseglo število sto. Boštjan Berčan, namestnik direktorja družbe Europlakat, ki od vsega začetka, torej od maja leta 2011, bedi nad sistemom Bicikelj, pa ocenjuje, da bo kolesarnic vsekakor več kot 90. Zoran Janković dopušča tudi možnost, da bi postajališča, kjer je malo izposoj in vračil, preprosto prestavili na bolj frekventne točke.

Infografika Delo
Infografika Delo


Med podjetniškimi partnerji naj bi Lek za zdaj postavil dve postajališči, z Lidlom je podpisana pogodba za postajališče v nakupovalnem središču na Rudniku, z Ikeo pa potekajo pogajanja za še četrto postajališče v BTC. V javno-zasebnem partnerstvu naj bi Europlakat letos postavil štiri postajališča, ki so precej oddaljena od središča mesta, in sicer eno v Črnučah ter tri ob Zaloški cesti – v Polju na Studencu, na Zadobrovški ter v Zalogu.


Strmi klanec iz Tacna


»Precej je želja in predlogov po postavitvi postajališča Bicikelj v Tacnu,« pravi župan Zoran Janković, problem pa je klanec, ki je precej bolj strm kot ježiški na Dunajski cesti proti Savi in v Črnuče. Poleg tega je cesta z Broda do Vižmarij po savski trasi še ožja in za ločeno kolesarsko stezo ali skupno površino za pešce in kolesarje preprosto ni dovolj prostora. Tako razmišljajo o podobni rešitvi, kot je na Hradeckega ulici z zvočnimi črtami, s »pojočo« talno prometno signalizacijo. Ker pa gre za državno prometnico, je njena ureditev v vsakem primeru v rokah državne infrastrukturne direkcije.

Povprečno so kolesa iz sitema Bickelj izposojena po četrt ure. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Povprečno so kolesa iz sitema Bickelj izposojena po četrt ure. FOTO: Uroš Hočevar/Delo


Povprečni čas izposoje koles je po Berčanovih besedah še vedno 45 minut, tako da večinoma ne gre za dolge vožnje. Zato tudi širitev daleč iz mesta ni prav smiselna in niti ni predvidena. Je pa res, da so prav postajališča v Črnučah, proti Zalogu in na Tacnu že precej oddaljena od središča mesta.

Prihodnje leto se bo sistem izposoje koles zanesljivo širil ob Dolenjski cesti in na Brdo, sta pa obe širitvi odvisni od gradbenih del. Prva od kolesarske obnove Dolenjske ceste, ki bo po tem, ko bosta dokončani sedanji obnovi Dunajske in Tržaške ceste, edina vpadnica brez kolesarske infrastrukture, druga pa od trenutne gradnje najemniških stanovanj na Brdu. Na Dolenjski cesti je bilo med zadnjimi že urejeno postajališče na Rakovniku, na Rudniku pa naj bi ga, kot rečeno, še letos uredil Lidl.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine