Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Peš, na kolo ali na avtobus

Letošnji evropski teden mobilnosti z geslom Združuj in učinkovito potuj
Tretji, največji ljubljanski Kolopark bodo v Fužinah odprli 21. septembra. FOTO: Roman Šipić/Delo
Tretji, največji ljubljanski Kolopark bodo v Fužinah odprli 21. septembra. FOTO: Roman Šipić/Delo
14. 9. 2018 | 10:00
14. 9. 2018 | 12:08
5:13
Ker bo letošnji 22. september, dan brez avtomobila, sobota, ko številnih meščanov ni v mestu, tokrat ne bodo ponovili lanske prakse, ko je bila na ta dan trajnostne mobilnosti v vsaki četrtni skupnosti zaprta ena ulica. Bo pa dovolj drugih priložnostnih dogodkov – in tudi Slovenska cesta bo med Aškerčevo in Šubičevo zaprta za motorni promet.



Ljubljanska mestna občina se evropskemu tednu mobilnosti, začenja se v nedeljo, 16. septembra, pridružuje že od vsega začetka, letos, ko je skupno geslo Združuj in učinkovito potuj, torej sedemnajstič. Vse skupaj pa po besedah podžupana Dejana Crneka niti ni glavna točka, ki vodi Ljubljano v trajnostno mobilnost, bolj je priložnost za pregled, kaj se je naredilo in kaj bi še bilo mogoče narediti. Ker se akciji pridružuje že več kot tisoč evropskih mest, se je tudi pri njihovih izkušnjah mogoče naučiti česa novega. Temelj vsega pa je spodbujanje spreminjanja potovalnih navad, kar ima dolgotrajnejši učinek kot novi in novi cestni in avtocestni pasovi.

Nenazadnje ima Ljubljana 288.000 prebivalcev, nočnih stanovalcev, medtem ko je dnevna številka s 450.000 že blizu pol milijona. Kar pomeni veliko dnevnih migracij v mesto. Zato takšen poudarek javnemu potniškemu prometu in kombinaciji pešačenja, kolesarjenja, vožnje z osebnimi avtomobili in parkiranja ter avtobusov in železnice. Ljubljanski mestni avtobusni promet so po besedah direktorja LPP Petra Horvata v zadnjih letih precej posodobili (študenti lahko svoje mesečne obnovijo na spletu, tako da vrste na Bavarskem dvoru niso nujno zlo!) in tudi pospešili. Povprečna hitrost se je povečala za tri kilometre na uro na 20 kilometrov na uro, kar je, bi pripomnili kolesarji, za mestno vožnjo že konkurenčno.

Ljubljanski mestni avtobusni promet so po besedah direktorja LPP Petra Horvata v zadnjih letih precej posodobili in tudi pospešili. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Ljubljanski mestni avtobusni promet so po besedah direktorja LPP Petra Horvata v zadnjih letih precej posodobili in tudi pospešili. FOTO: Voranc Vogel/Delo


Prikazovalniki na avtobusih


Mestni zelenci se lahko tako pohvalijo s posodobljenimi prikazovalniki na avtobusih, kjer je poleg komercialnega programa v zgornji vrstici moč slediti času in naslednjim postajališčem, predvsem pa morebitnim povezavam ob prestopanju, kjer je po Horvatovih besedah na voljo tudi časovna dimenzija, torej, kdaj pride avtobus na želeni liniji.

Število uporabnikov mestnega prometa se je s 450.000 povečalo na 550.000 na leto, na dan pa ga uporablja 80.000 prebivalcev. Ljubljana je velik uporabnik javnega prevoza, za preskok pa bo nujna pomoč države. Avtobusne prevoznike prihodnje leto čaka sklepanje novih koncesijskih pogodb za prihodnje desetletje, a je za zdaj še toliko odprtih vprašanj, da bodo pogajanja očitno težavna. Nerešeno je temeljno vprašanje različnih tarif, nekaterih linij v predlogu odloka na primer sploh ni.

Ljubljana je bila že dvakrat »najboljše mesto«, leta 2003 in 2013, zato letos takšnega uspeha Dejan Crnek ne pričakuje – tudi druga mesta je treba nagraditi za njihove prispevke. Je pa res, da sta zaprtje središča prestolnice za motorni promet in uvedba kavalirjev odmevala v tujini.

Mestna uprava, javni zavodi, podjetja in druge organizacije za letošnji teden mobilnosti načrtujejo 12 trajnih ukrepov, deset tedenskih aktivnosti ter več kot 40 dogodkov in dnevnih dejavnosti na temo trajnostne mobilnosti, varnosti v prometu, varstva okolja, zdravja in kakovosti bivanja za vse generacije. In vreme, ki je prejšnja leta znalo z dežjem teden mobilnosti kar nekako pokvariti? Napoved je za zdaj kar obetavna.

Med trajnostnimi ukrepi mestne občine Ljubljana je ureditev kolesarskih poti. FOTO: Roman Šipić/Delo
Med trajnostnimi ukrepi mestne občine Ljubljana je ureditev kolesarskih poti. FOTO: Roman Šipić/Delo


Trajnostni ukrepi


Ko bo potekal tradicionalni dan brez avtomobila, bosta vožnja z mestnimi zelenci in parkiranje na parkiriščih P+R brezplačna. Ljubljanski vrtičkarji in osnovnošolci se bodo na prireditve ob tednu mobilnosti lahko pripeljali brezplačno, vstopnica na predstave Kinodvora bo hkrati vozovnica, kolesarji pa bodo tam ob oddaji čelade nagrajeni.

Mestni redarji bodo po napovedi njihovega vodje Darija Kolundžića nadzorovali predvsem dogajanje na območjih za pešce in kolesarje ter motorna vozila na območju zapor.

Lokalni koordinator evropskega tedna mobilnosti Matic Sopotnik je pojasnil, da največji poudarek dajejo trajnostnim ukrepom, med drugim so v ponedeljek uredili kolesarsko stezo na cesti Ob dolenjski železnici, na Vojkovi ulici bodo uredili varni prehod za pešce. Poleg tega bodo med drugim uredili nekatere površine za pešce in kolesarje ter avtobusno postajo pri živalskem vrtu.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine