Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Gorenjska

Dvomi o spletni anketi

Zoran Stevanović trdi, da je štab protikandidata Matjaža Rakovca s prevaro povečal število glasov na svoj račun v spletni anketi Radia Kranj. Rakovec pravi, da tega niti ne potrebujejo niti ne znajo.
Zoran Stevanović in Matjaž Rakovec, ki se potegujeta za mesto kranjskega župana. Vsi kandidati so se strinjali, da je bila predvolilna kampanja poštena. FOTO: Leon Vidic/Delo
Zoran Stevanović in Matjaž Rakovec, ki se potegujeta za mesto kranjskega župana. Vsi kandidati so se strinjali, da je bila predvolilna kampanja poštena. FOTO: Leon Vidic/Delo
J. Z. G.
26. 11. 2018 | 09:13
28. 11. 2018 | 10:44
4:43
Radio Kranj je prejšnji teden na svoji spletni strani organiziral spletno anketo, kjer so lahko ljudje glasovali, koga – Matjaža Rakovca, kandidata stranke SD, ali Zorana Stevanovića, neodvisnega kandidata – bodo podprli v drugem krogu kranjskih županskih volitev.



Ko se je nabralo približno 1700 glasov, je bil Zoran Stevanović daleč v vodstvu, razmerje v njegovo korist je bilo približno 70 : 30. Kot je zagotovil Stevanović, niso posebej pozivali ljudi, naj gredo glasovat, saj da njihov tabor zanima realna slika na terenu. »V neki točki pa je v petek popoldne kandidatu Rakovcu podpora začela skokovito naraščati. V nekaj urah je prejel nekaj sto glasov in skoraj izključno vsi so prihajali iz tujine, natančneje iz ZDA,« pravi Stevanović in dodaja, da je k sreči anketa narejena tako, »da se dejansko vidi, kdo je komu oddal kakšen glas. Izkazalo se je, da je stotine glasov za kandidata Rakovca prišlo iz naslova lažnih facebook profilov iz tujine. Zatorej sklepamo, da je nasprotna stran najela zunanjo agencijo, ki je organizirala akcijo lažnega glasovanja, in so si s prevaro izboljšali sliko v javnosti.«

In še: »Menimo, da bi morali biti kandidati, ki se potegujejo za tako pomembno javno funkcijo, kot je župan tretje največje občine v državi, iskreni in pošteni ljudje z visoko stopnjo osebne integritete. Glede na to, da se prevare poslužujejo celo takrat, ko gre za banalnosti, kot so spletne ankete, se poraja vprašanje, kaj bodo počeli šele, ko bodo v igri resne stvari.«

Podtaknjeno jajce?

Kot so za Radio Kranj pojasnili v štabu Matjaža Rakovca, »z ekipo seveda nismo naročili Newyorčanom, naj glasujejo za nas, saj tega niti ne potrebujemo niti ne znamo. To bi bilo tudi precej kratkovidno in nelogično, saj lahko kdorkoli vidi, kdo je glasoval. Tudi brez tega nam je podpora organsko vztrajno rasla. Upam, da bo moderator Radio Kranj – Gorenjski Megasrček vse neverodostojne glasove tudi umaknil. Smiselni bi bili seveda zgolj glasovi tistih, ki živijo v Kranju, tako pa za oba glasujejo ljudje iz vse Slovenije. Zato bo edina prava anketa prihodnjo nedeljo.«

Predsednik stranke SD Kranj, Janez Černe, predvideva, da »nam je vse skupaj nekdo podtaknil, saj sami nimamo znanja o tem, niti se nismo nikoli nameravali iti umazane kampanje in se je tudi ne bomo šli.« Kot je dejal, so se že pogovarjali z IT strokovnjakom, ki jim je pojasnil, na kakšen način je možno manipulirati glasovanje prek facebooka ali v 'incognito' načinu, na primer, ki ga omogoča brskalnik Chrome. »Seznanil nas je, skratka, da lahko glasove za malo denarja in brez težav kupi kdorkoli.«

Oglasili pa so se tudi na Radiu Kranj. »Po prvem krogu letošnjih lokalnih volitev smo na našem facebook profilu objavili anketo, za koga boste volili v drugem krogu županskih volitev. Pri tem pojasnjujemo, da ne gre za uradno anketo. V njej lahko svoj glas oddajo vsi, ki so uporabniki facebooka, tudi tako imenovani 'fake' profili ali tisti, ki ne prihajajo iz Kranja oziroma nimajo volilne pravice. Njeni rezultati tako niso verodostojni in so irelevantni.«



Posnetek zaslona z oznakami sumljivih profilov, ki so oddajali glasove kandidatu Matjažu Rakovcu. Foto Fb/štab Zorana Stevanovića
Posnetek zaslona z oznakami sumljivih profilov, ki so oddajali glasove kandidatu Matjažu Rakovcu. Foto Fb/štab Zorana Stevanovića


Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine