Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Vizualna umetnost

Sotheby's povečal prodajo, dobiček pa je manjši

Dražbe: Visoke številke, ki prihajajo z osrednjih dražb umetnin, še ne pomenijo visokega dobička dražbenih hiš.
Majska dražba Ležečega akta (z leve) Amedea Modiglianija iz leta 1917 je kljub doseženim 157 milijonom ameriških dolarjev vplivala na nižji dobiček Sotheby's v letošnjem prvem četrtletju. FOTO: Reuters
Majska dražba Ležečega akta (z leve) Amedea Modiglianija iz leta 1917 je kljub doseženim 157 milijonom ameriških dolarjev vplivala na nižji dobiček Sotheby's v letošnjem prvem četrtletju. FOTO: Reuters
7. 8. 2018 | 20:00
2:59
Na videz uspešna prodaja najdražjih umetnin na svetu na dražbah vodilnim avkcijskih hišam ne prinese nujno dobička. Lastniki najprestižnejših umetnin, ki se odločijo za prodajo, pred dražbami zahtevajo t. i. zajamčene cene, kar v zadnjem obdobju kroji svet dražb najvišjega ranga.

Dražbena hiša med pogajanji lastniku umetnine zajamči ceno, če ta na licitaciji ni dosežena, pa mora razliko kriti sama ali pa jo pokrije finančni partner. Zajamčena cena javno ni znana; če je presežena, prinaša dobiček, če ne ... Visoke številke, ki prihajajo z osrednjih dražb, še ne pomenijo visokega dobička dražbenih hiš.

Pri Sotheby's so včeraj objavili finančno poročilo za letošnje drugo četrtletje med aprilom in junijem (ko mdr. pripravijo osrednje majske dražbe), ki lepo odraža tveganja dražbenih hiš, ko si morajo te v boju s konkurenco z drugimi dražbenimi hišami izpogajati prisotnost najprestižnejših umetnin v svojih avkcijskih katalogih.
 

Prodaja zrasla, delnice padle


V primerjavi z istim lanskim trimesečjem so povečali prodajo tako na dražbah kot pri zasebnih prodajah, skupno za 23 odstokov, a pri tem zabeležili padec dobička. Tokrat so prijavili 57,3 milijona čistega dobička, kar pomeni v primerjavi z lanskimi 76,9 milijona 26-odstotni padec. Kmalu po objavi poročila so na newyorški borzi delnice Sotheby's padle za okoli 10 odstotokov, na 47,8 dolarja.

V avkcijski hiši so objavili, da so na padec dobička vplivali terminski premik dražb v Hong Kongu iz drugega v prvo četrtletje, a tudi dve zajamčeni prodaji, kar je tisk – The Art Newspaper, Artnet, Bloomberg in drugi – hitro povezal s prodajo Ležečega akta (z leve) Amedea Modiglianija iz leta 1917 in Poprsja ženske s profila (ženska pri pisanju) Pabla Picassa iz leta 1932.

Prva je prišla maja pred dražbeno kladivce z najvišjo javno objavljeno estimacijo v zgodovini 150 milijonov dolarjev, nakar je bila prodana za 157 milijonov skupaj z dražbenim pribitkom, druga, ki prikazuje znan Picassov model in ljubico Marie-Thérèse Walter, pa je imela junija estimacijo 45 milijonov, a bila naposled prodana za 36. V obeh primerih domnevajo, da sta bila kupca tista, ki sta naposled poravnala zajamčeni ceni.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine