Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Eksot, ki v vratih pralnega stroja vidi skledo za solato

Konzerviranje enigme, tako pomembnega zgodovinskega predmeta, edinstvenega pri nas, zahteva veliko znanja, izkušenj, prostora za poskuse in napake ni bilo.
Aleš Jelinčič pred stekleno vitrino, v kateri je na ogled Enigma. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Aleš Jelinčič pred stekleno vitrino, v kateri je na ogled Enigma. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
3. 9. 2023 | 05:00
3. 9. 2023 | 06:25
14:02

V nadaljevanju preberite:

Kdaj smo kot družba postali tako potrošniško naravnani, da ne vidimo več smisla v popravilu, pač pa si vsakdan olajšamo tako, da neko stvar zavržemo in kupimo novo? Konservator Aleš Jelinčič je že pred leti hobi spremenil v svoj poklic. 

Zadeve je restavriral, še preden je poznal dejanski oziroma strokovni pomen te besede. Brskanje po kontejnerjih in smetnjakih je zanj užitek, saj vedno najde kaj, kar lahko predela, da je znova uporabno, če so le kontejnerji prosto dostopni. »Toliko se vsepovsod govori o reciklaži, potem pa se znajdem pred zaklenjenimi kontejnerji. To me blazno moti,« je jasen.

Razjezi ga tudi, ko mu lastniki zabojnikov preprečijo, da bi s seboj odnesel njihove odslužene predmete in jim omogočil novo funkcijo. V času brutalnega neokapitalizma in neokusne potrošnje se ima za eksota – a saj ni nič drugače z nami, ki še šivamo strgane nogavice in majice, namesto da bi jih po liniji najmanjšega odpora kar takoj zamenjali z novimi.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine