Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Dražba leta: Pričakovali so vsaj 1,3 milijona evrov, dosegli pa 179 tisočakov

Izkupiček je rešila nenadejana vrnitev najbolj občudovanega dela v izboru, slike Ivane Kobilce, na dražbo. Sprva namreč ni bila prodana.
Ko se je pastel Ivane Kobilce prvič znašel pred dražbenim kladivcem, ni bil prodan. Odločilna so bila nekonvencionalna pogajanja zatem. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Ko se je pastel Ivane Kobilce prvič znašel pred dražbenim kladivcem, ni bil prodan. Odločilna so bila nekonvencionalna pogajanja zatem. FOTO: Voranc Vogel/Delo
7. 12. 2024 | 22:35
8. 12. 2024 | 22:00
12:26

V nadaljevanju preberite:

Dražba, o kateri so zaradi zelo visokih napovedanih cen zadnji mesec v Ljubljani govorili praktično vsi, ki so del trga umetnin, je za nami. Če upoštevamo seštevek spodnjih estimacij umetnin, ki so jih v soboto zvečer ponudili na njej, je njen organizator, galerija in spletni portal Sloart, pričakoval kar okoli 1,3 milijona evrov, dosegel pa mnogo manj, okoli 179.000 evrov, če k seštevku realiziranih cen prištejemo 20 odstotkov dražbenega pribitka.

To sta osnovni številki s prve javne dražbe Sloarta, ki ima v nazivu že vrsto let tudi oznako dražbena hiša, a je bila tokratna njegova prva. Krst je bil zanimiv, na dražbi ni manjkalo začetniških spodrsljajev, njeno končno sporočilo pa je, da sta organizator dražbe oziroma lastniki, ki so se odločili za prodajo svojih del preko njega, imeli previsoke cenovne apetite. Trg je njihova pričakovanja prizemljil.

Med 38 ponujenimi deli (delo Avgusta Černigoja je bilo zaradi vprašanja avtorstva iz kataloga pred dražbo umaknjeno) jih je bilo prodanih 10, niti en rezultat njihovih licitacij pa ni presegel spodnjih cenitev, objavljenih v katalogu. Kaj šele zgornjih. Vsa so bila prodana po nižjih cenah.

Seveda pa je tudi izkupiček okoli 179.000 evrov na enem večeru v razmerah na slovenskem umetnostnem trgu vsega spoštovanja vreden.

Končni vtis je nedvomno popravila dražba najbolj občudovanega dela v izboru, velikega, reprezentančnega pastela Ivane Kobilce Portret Mary Paumgarten in Josipine Wenckheim, rojene Baumgartner, ki sprva ni bilo prodano. Visoka cenovna estimacija tega dela je znašala med 118.000 in 144.000 evri (navajamo zneske z 20 odstotki pribitka), sprva ponujenih 90.000 pa zanj ni zadostovalo, saj to ni doseglo rezervne cene.

A je čez kar nekaj časa direktor Sloarta Damjan Kosec nekonvencionalno prekinil dražbo in povedal, da se je medtem z lastnikom slike dogovoril, da ponudbo le sprejme. Tako bo slika z naslovnice kataloga – kot nam je po licitiranju povedala njena nova lastnica – iz Ljubljane odpotovala na Gorenjsko. Navedbe svojega imena v medijih ne želi, nam je pa povedala, da pozna tudi sedanje člane Kobilčinega sorodstva, da je obiskala vse njene razstavne predstavitve, a da sicer sploh ni zbirateljica umetnin. Je pa tudi sama kdaj slikala.

Ob tej, pravzaprav edini sliki z zelo visoko estimacijo, ki je na dražbi našla novega lastnika, so prodali še slike Franceta Kralja (3.600), Frana Tratnika (5.400), Hinka Smrekarja (olje, 8.400), Matije Jame (12.000), Mateja Sternena (12.000), predimpresionistično cerkveno kompozicijo Ivana Groharja (24.000) in Silvestra Komela (9.000) ter kipa Ivana Napotnika (6.000) in Zdenka Kalina (8.400).

Dosežene cene v tem cenovnem rangu so primerljive z rezultati z drugih dražb ali ponudbe galerij. Za v katalogu cenovno zelo visoko ocenjena dela Gabrijela Stupice (156.000 do 180.000 za Kmetico (Radion)) in Marija Preglja (96.000 do 120.000 za Portret očeta oziroma 60.000 do 84.000 za Ženo s cvetom) pa ni bilo ustreznega zanimanja.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine