Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Oder

Ples ji je pomenil več kot šola

Sodobni ples ima več kot stoletno zgodovino, saj se je začel sočasno z baletom.
Plesno potovanje Jasne Knez beleži toliko nastopov, sodelovanj in doživetij, da bi bila tudi ena knjiga premalo. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Plesno potovanje Jasne Knez beleži toliko nastopov, sodelovanj in doživetij, da bi bila tudi ena knjiga premalo. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Andreja Kopač
7. 8. 2022 | 15:27
7. 8. 2022 | 16:59
15:36

V nadaljevanju preberite:

Sodobni ples je vse področje, ki se razen redkih izjem, denimo v Belgiji, Nemčiji, Angliji in Franciji, znajdeva na samem robu kulturne politike, čeprav ima po besedah prve avtorice knjige o sodobnem plesu na Slovenskem Marije Vogelnik že več kot stoletno zgodovino. Kot poudarja, se je sodobni ples začel sočasno z baletom takoj po prvi svetovni vojni, kljub temu pa vse do danes nima svoje krovne institucije.

Ima pa posameznike oziroma posameznice, ki so ga s svojim neizčrpnim delovanjem oblikovali, predrugačili in zaznamovali. Eno velikih imen slovenskega, nekdanjega jugoslovanskega in tudi mednarodnega plesa je plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja Jasna Knez, ki že vse od šestdesetih let nadaljuje tradicijo slovenskega izraznega plesa tako Mete Vidmar, ki je imela v Ljubljani prvo zasebno plesno šolo med letoma 1933 in 1956, kakor tudi Žive Kraigher, najprej na tečaju ritmike in plesa v Centru za estetsko vzgojo pri Pionirski knjižnici v Ljubljani, ko je Jasna Knez z osmimi leti prvič stopila na oder. Od tedaj ga praktično ni več zapustila, le da so njeni »odri« postajali ulice, trgi, vasi, mesta nekdanje Jugoslavije in sveta.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine