Neomejen dostop | že od 9,99€
Po poročanju Primorskih novic je danes zjutraj umrl glasbenik in aktivist Marko Brecelj. Rodil se je leta 1951 v Sarajevu, odraščal je v Mariboru, kjer je obiskoval II. gimnazijo. Z Borisom Beletom je ustanovil eno najbolj uspešnih glasbenih skupin bivše Jugoslavije Buldožer. Slovenskemu občinstvu je danes najbolj znan po svoji kultni plošči Cocktail, ki je nastala v sodelovanju z Bojanom Adamičem.
Znan pa ni bil zgolj po svoji glasbi, temveč tudi kot vodja Mladinskega kulturnega centra v Kopru, večkrat se je poskusil na koprskih županskih volitvah, med letoma 2003 in 2007 je bil občinski svetnik. Leta 2013 so na Festivalu slovenskega filma v Portorožu predvajali in nagradili dokumentarec Priletni parazit, v katerem je njegovo življenje predstavil režiser Janez Burger. Dve leti kasneje pa je prejel ježkovo nagrado. Lani je po spletu zakrožila lažna novica o njegovi smrti, kar ga je za nekaj časa ponovno vrnilo pod žaromete. Tokratno žalostno vest so zato številni uvodoma sprejeli s kančkom dvoma.
»Žalostno, v zadnjem času sem želel do njega, pa je bil vedno zadržan. Bila sva strašna prijatelja, imela sva veliko skupnih načrtov. A je imel takšno naravo, kar koli je zgradil, je moral potem takoj porušiti. To je bila žalostna značilnost njegovega genija. Bil je producent moje prve plošče Ulica talcev (1980). Na predstavitvi plošče v ljubljanskem MGL je bil moj gost. Takrat je prvič izvedel Parado, ki je kasneje postala hit. To mi je bilo v veliko čast. Sodelovanje z njim mi je dalo veliko samozavesti, deliva veliko izjemnih doživetij. Čeprav sva se kasneje kreativno razšla, sva še vedno ostala prijatelja,« nam je povedal Jani Kovačič.
»Za Breclja sem prvič slišal v začetku 70. let, ko sem prišel v Ljubljano. Govorilo se je, da obstaja nek tip, ki je nastopal v kletni diskoteki v študentskem naselju in je neverjeten. Pel je nekaj o ribah. To se je širilo po Ljubljani kot požar. Čez čas sem z nekaj prijatelji glasbeniki zbral dovolj poguma, da smo šli k njemu na obisk v podnajemniško sobico. Imel je violino in me takoj prevzel. Kasneje smo bili s Horizonti predskupina Buldožerjem na jadranski turneji. Neizmerno sem ga čislal, bil je enkraten umetnik. Njegova plošča Cocktail pa je itak večni biser. Vsem otrokom sem vrtel to ploščo. Tudi v zadnjih letih sva ohranjala stike, enkrat je prišel na moj koncert, ko smo bili na Primorskem, jaz sem bil njegov gost na nekem njegovem performansu v ljubljanskem Cirkusu. Večkrat sva se slišala,« je dodal Vlado Kreslin.
Brecljev dober prijatelj in glasbeni urednik Radia Koper Armando Šturman je povedal, da je umrl ob 6:36 zaradi sepse. »Bil je bik, Marko Brecelj. In čeprav je ril kot za stavo, si ni dovolil postati vol. Šele bolezen, ki je botrovala maestralnemu performansu Posprava, je pri ljudeh odkrila nahajališča prgišč človečnosti. Odnos javnosti, ki se je odražal kot niz pozornosti prej kot priznanje edinstvenosti in ki je kulminiral z njegovo »fake« smrtjo, je sam poimenoval nekro-blagohotnost. Za vpliven srbski časopis je izjavil: »Sem neozdravljivi odvisnik od pozornosti naklonjenih«
Na kulturni praznik bodo v ljubljanski galeriji Vžigalica odprli razstavo Prešerna posprava Marka Breclja na kateri bodo na ogled predmeti iz njegovih aktivističnih akcij in odlomki iz performansov in koncertov.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji