Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Film & TV

Tokrat glavna nagrada filmu Mongolija: Dolina medvedov

V tekmovalnem programu je bilo 35 filmov. Zmagovalni je žirijo prepričal z odličnim scenarijem in pripovedjo, ki daje misliti brez nepotrebnega moraliziranja.
Mongolija: Dolina medvedov, ki je kot zmagovalni film prejel glavno nagrado mesta Domžale, si je naklonjenost žirije pridobil z večplastnim prikazom dežele nomadov. FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma
Mongolija: Dolina medvedov, ki je kot zmagovalni film prejel glavno nagrado mesta Domžale, si je naklonjenost žirije pridobil z večplastnim prikazom dežele nomadov. FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma
S. B.
16. 2. 2024 | 19:31
4:21

Francoski film Hamida Sardarja Mongolija: Dolina medvedov je zmagovalec 18. Festivala gorniškega filma, ki se izteka ta konec tedna. Žirijo je prepričal predvsem z odličnim scenarijem in pripovedjo, ki daje misliti, brez nepotrebnega moraliziranja, kot so zapisali v izjavi za javnost.

image_alt
Prostora za rast toliko, kolikor je novih smeri v gorah

V tekmovalnem programu je bilo tokrat 35 filmov, med katerimi je žirija, ki so jo sestavljali nekdanja ustvarjalka oddaje Gore in ljudje in naravovarstvenica Marjeta Keršič Svetel, alpinist in gorski vodnik Tomaž Jakofčič ter nemški novinar, publicist in filmski ustvarjalec Tom Dauer, podelila tudi nagrade za najboljše v posameznih kategorijah.

Najboljši alpinistični film je Transcendenca Michelle Smith o vrhunskem paraplezalcu Adrienu Costi, najboljši plezalni pa Plezanje kot upor, v katerem se režiserja Zachary Barr in Nick Rosen dotakneta družbenopolitičnih razmer na Bližnjem vzhodu.

Najboljši film o gorah, športu in avanturi je Tragedija na Haute Route  Franka Senna o turnosmučarski drami leta 2018, nagrado za najboljši film o gorski naravi in kulturi je prejel Maurice Baquet: akord, pod katerega se podpisuje francoski režiser Gilles Chappaz, najboljši kratki film pa je ameriški animirani dokumentarec Henne Taylor Anatomija vzpona.

Kot bi bili v Mongoliji

Mongolija: Dolina medvedov, ki je kot zmagovalni film prejel glavno nagrado mesta Domžale, si je naklonjenost žirije pridobil z večplastnim prikazom dežele nomadov. »Odlično narejen film, skorajda kot igrani. Odličen scenarij, lepa pripoved, ki daje misliti, brez nepotrebnega moraliziranja. Odlična kombinacija med lokalnimi ljudmi in njihovim znanjem ter znanstvenim pristopom. Ustvarjalci so uspeli najti odličen primer za vsesplošne probleme človeštva. Film daje gledalcu ob koncu občutek, da je v Mongoliji že bil,« so zapisali v obrazložitvi.

Viharnik z roba, 100 let Skalašev je bil prikazan premierno. FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma
Viharnik z roba, 100 let Skalašev je bil prikazan premierno. FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma

Nagrajeni filmi bodo danes zvečer na ogled v Cankarjevem domu v Ljubljani, Mestnem kinu Domžale, Linhartovi dvorani v Radovljici in celjskem Kinu Metropol, v Domžalah in Radovljici pa tudi v soboto.

Sedem slovenskih, tri premiere

Med nagrajenimi filmi sicer ni slovenskih, so jim pa na letošnjem festivalu predvajali kar sedem. Trije filmi pa so doživeli premiero: dokumentarno-igrani film Igorja Vrtačnika Viharnik z roba, 100 let Skalašev, filmska zgodba gorskih tekačev na Julian Alps Trail Run Tam, kjer tečejo kozorogi Aliasha Tepine ter dokumentarni film Himalajska bojevnika bosanskega režiserja Zehrudina Isakovića o 50-letnem prijateljstvu med alpinistoma Stipetom Božićem in Vikijem Grošljem.

Poleg filmov so festivalu pečat tudi predavatelji: alpinisti Krzysztof Wielicki in Leszek Cichy, Mikhail Fomin, Edu Marin, Matteo Della Bordella in Rado Fabjan, športna plezalka Mina Markovič, fotograf in režiser Rožle Bregar, raziskovalec planinske zgodovine Dušan Škodič, na fotografski razstavi pa tudi direktor festivala Silvo Karo.

Stipe Božić in Viki Grošelj, himalajska bojevnika FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma
Stipe Božić in Viki Grošelj, himalajska bojevnika FOTO: arhiv Festivala gorniškega filma

V osemnajstih letih si je festival že zagotovil zvesto občinstvo, je v nedavnem pogovoru za Delo dejal Karo: »Veseli me, ko mi festivalski kolegi iz mednarodne zveze zavidajo, da imamo tako mlado občinstvo. Če bi upošteval samo obisk, bi izbiral krajše, bolj všečne filme, tako pa se trudim pokrivati čim širša zanimanja. Ljudi najbolj pritegne to, kar pri filmu izstopa, trailer, ta je zelo pomemben … Dostikrat se spregleda kak zelo dober film, pri katerem se niso preveč potrudili v tej smeri.«

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine