Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Film & TV

Kronist New Yorka, kakršnega ni več

Abel Ferrara je s svojim najnovejšim filmom Tommaso odprl festival in se predstavlja s kratko retrospektivo.
Abel Ferrara se je s filmom <em>Angel maščevanja</em> priljubil filmofilom. FOTO: Liffe
Abel Ferrara se je s filmom <em>Angel maščevanja</em> priljubil filmofilom. FOTO: Liffe
14. 11. 2019 | 08:00
14. 11. 2019 | 08:06
3:17
Abel Ferrara je eden od najpomembnejših neodvisnih ameriških režiserjev, čigar neredki filmi, čeprav kontroverzni, imajo oznako kultni. V sekciji Posvečeno so na ogled tri njegova dela.

Abel Ferrara (1951), rojeni New­yorčan iz Bronxa, delno italijanskih in delno irskih korenin, je odraščal v strogo katoliški družini v mestecu Peekskill v okolici New Yorka, zato so v njegovih filmih pogoste krščanske reminiscence in mitologija. V srednji šoli je spoznal vrstnika in rojaka, fanatično vernega Nicodema Oliveria s poznejšim psevdonimom Nicholas St. John, ki je postal njegov stalni scenarist. V devetdesetih letih sta se razšla, ko je St. John nehal pisati, ker se je popolnoma posvetil veri.



Ferrara je priznano ime, cenjeno pri filmofilih, a nikoli ni bil splošno znan kot nekateri drugi italijanskoameriški režiserji, na primer Martin Scorsese, Francis Ford Coppola, Brian De Palma. S prvima celovečernima filmoma, Driller Killer in Angel maščevanja, se je priljubil filmofilom, širšemu občinstvu pa šele leta 1990 s Kraljem New Yorka in še bolj leta 1992 s filmom Pokvarjeni poročnik. Slednji je še danes Ferrarov najbolj znani film. To je večslojna intimistična drama in urbana grozljivka o samodestruktivnem obsedencu, korumpiranem policistu, narkomanu, izprijencu, ki se na koncu kot kristjan, da bi bil odrešen, žrtvuje za najbolj ranljive.

Abel Ferrara je letošnji častni gost. FOTO: Jure Eržen/Delo
Abel Ferrara je letošnji častni gost. FOTO: Jure Eržen/Delo


Leta 1996 je posnel še en vidnejši film, Pogreb, o pokopu očeta v gang­sterski družini. Znova je izstopil šele leta 2014 s filmoma o resničnih dogodkih. Pasolini govori o zadnjih dnevih življenja italijanskega reži­serja in njegovem še vedno nepojasnjenem uboju in film Dobrodošli v New Yorku o spolnem predatorju, direktorju Mednarodnega denarnega sklada, Dominiquu Strauss-Kahnu, ki so ga leta 2011 prijeli po spolnem napadu na sobarico v nekem newyorškem hotelu. Ferrara je seveda spremenil imena vseh likov, da bi se izognil tožbi. Strauss-Kahn je v filmu Deveraux, izjemno ga je odigral Gérard Depardieu.



Svoj zadnji film Tommaso, ki ga je končal letos, je posnel v Rimu, tako kakor film o Pasoliniju – takrat si je v tem mestu ustvaril družino. To je njegov šesti zaporedni film, v katerem igra Willem Dafoe.

New York ima posebno mesto v Ferrarovem opusu, zato mu pravijo kronist New Yorka, vendar njegove eksistencialne, mračne strani. New Yorka, v katerem je živel in o katerem je snemal filme, pa ni več, je dejal.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine