Že druga nesreča povsem novega modela letala 737 Max je potopila delnice letalskega velikana Boeing. Delnice kotirajo tudi na borzah v Frankfurtu in Zürichu, matični trgi so seveda v ZDA, kjer se bodo trgi odprli ob 15.30.
Cena delnic Boeinga v Frankfurtu se je znižala tudi za deset odstotkov, v Zürichu pa za devet odstotkov, potem ko je
Kitajska ustavila vse lete spornega modela letala. Kitajske letalske družbe so do zdaj prejele okoli sto teh letal.
Infografika Delo
Boeing 737 je z naskokom najbolj prodajano letalo družbe, pri tem pa ima največ naročil prav za podaljšano prenovljeno različico letala z oznako Max. Za primerjavo, Boeing je januarja kupcem dostavil 46 letal, od tega je bilo 34 letal vrste 737.
Skupno je Boeing do zdaj kupcem dostavil 350 letal tega tipa, ima pa še kar 4700 naročil. Če bi se ugotovile tehnične težave, bi to lahko seveda prineslo odpoved naročil. Prav tako pa bi lahko Boeing ustavil izdelavo, dokler se ne ugotovi vzrok nesreče in odpravi morebitna napaka.
Boeing bi sicer lahko imel težave na Kitajskem tudi zaradi protekcionistične politike Donalda Trumpa. Kitajska v pogajanjih namreč kot protiukrep napoveduje carine na ameriška potniška letala. Zaradi tega je cena delnic Boeinga v zadnjem obdobju že večkrat močno zanihala.
Cena delnic evropskega konkurenta Airbus se je v Parizu zvišala za pol odstotka.
Komentarji