Zgolj šest minut je bilo etiopsko letalo v zraku, preden je strmoglavilo. Umrlo je vseh 157 ljudi na krovu, večina se jih je iz Etiopije odpravila v Kenijo na zasedanje Združenih narodov. Šlo je za predstavnike Svetovnega programa za hrano, Urada visokega komisarja za begunce in Organizacije za prehrano in kmetijstvo.
Svetovna javnost se sprašuje, kako je možno, da strmoglavi tako novo letalo. In to ne prvič. Boeing 737 MAX 8 je namreč strmoglavil že oktobra lani v Indoneziji, umrlo je 189 ljudi. Prav zato ni čudno, da so na Kitajskem zadržali na tleh vsa tovrstna letala.
Nesrečni model je v komercialni rabi od leta 2017. Zaradi nesreče so pretreseni tudi pri Boeingu in so zagotovili, da bodo natančno preučili, kaj je šlo (znova) narobe. Za zdaj ni nobenih dokazov, da bi šlo za iste težave. Ethiopian Airlines so sicer največja afriška letalska družba po številu potnikov.
Posledice nesreče so hude. FOTO: Reuters
Pilot je bil izkušen
Pilot je takoj zaznal težave in prosil za vrnitev, nato je letalo izginilo z radarja. Ko so reševalci prišli na kraj nesreče, so našli zgolj kraterje v zemlji in razbitine letala. Priče pravijo, da česa hujšega v življenju še niso videle. Preiskovalci že preučujejo vzroke nesreče, vendar trdijo, da je za natančne ocene še prezgodaj. Več bo znano, ko bodo preučili podatke iz črnih skrinjic, obe so našli danes.
Direktor etiopske letalske družbe
Tewolde GebreMariam je zatrdil, da so pred vzletom opravili običajen varnostni in tehnični pregled letala, a niso zaznali nobenih težav. Tudi pilot je bil izkušen, z več kot 8000 letalskimi urami. »Za zdaj še ne poznamo vzrokov. Letalo je bilo novo, pilot pa izkušen,« je rekel GebreMariam.
Oktobra so odpovedali merilniki hitrosti
V oktobrski nesreči pri nizkocenovnem prevozniku Lion Air so v preiskavi ugotovili, da so bili poškodovani merilniki hitrosti, v takšnem stanju pa je letalo letelo že na štirih prejšnjih letih. Predsednik odbora za varnost Soerjanto Tjahjono je tedaj za lokalne medije pojasnil, da jim je podatke o poškodbi uspelo pridobiti s pomočjo zapisovalnika podatkov o letu.
Merilniki hitrosti so bili poškodovani že na zadnjih štirih letih
Za 189 ljudi na krovu letala najbrž ni več upanja
FOTO: Reuters
Pri obeh nesrečah veliko podobnosti
Nenavadno je, da je v obeh primerih letalo strmoglavilo kmalu po vzletu, zato je nastal resen varnostni problem. »Pri obeh nesrečah imamo veliko podobnosti. Šlo je za novi letali in obe sta strmoglavili kmalu po vzletu,« so sporočili kitajski nadzorniki.
FOTO: Reuters
Da so Kitajci tako prestrašeni, ni noben slučaj, saj imajo kitajske letalske družbe kar 97 letal boeinga 737 MAX 8. »Zares je nenavadno, da dve povsem novi letali strmoglavita na enak način v razmiku petih mesecev,« je za
CNN zaskrbljeno povedala letalska strokovnjakinja
Mary Schiavo.
Posledice bo čutilo več kitajskih prevoznikov, najbolj Air China, China Eastern Airlines in China Southern Airlines. Enako je ravnalo še veliko letalskih prevoznikov po svetu (ameriški, etiopski, indonezijski ...), saj boeinga 737 MAX 8 ne bodo poslali v zrak, dokler ne bodo imeli vseh varnostnih zagotovil.
Po svetu sicer leti okoli 350 tovrstnih letal, še okoli 5000 pa so jih naročili. Če se bo izkazalo, da je za nedeljsko nesrečo kriva tehnična okvara, bi to lahko resno ogrozilo prihodnost ameriškega proizvajalca letal, navaja francoska tiskovna agencija
AFP.
FOTO: Reuters
FOTO: Reuters
FOTO: Reuters
Komentarji