Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

V nemški avtomobilski industriji bolj vedro

Inštitut Ifo: Indeks avgusta še nekoliko boljši kot julija – Skrajšani delovni čas
Razpoloženje v nemški avtomobilski industrije se izboljšuje. Foto Fabian Bimmer / Reuters
Razpoloženje v nemški avtomobilski industrije se izboljšuje. Foto Fabian Bimmer / Reuters
1. 9. 2020 | 10:09
1. 9. 2020 | 17:26
4:40
V nemški avtomobilski industriji se razpoloženje postopoma izboljšuje, tako pri proizvajalcih končnih izdelkov avtomobilov kot pri njihovih dobaviteljih

Medtem ko je indeks razpoloženja nemške avtomobilske industrije, kot ga meri ekonomski inštitut Ifo iz Münchna, še julija znašal aprila znašal – 68,3 točke, se je v avgustu izboljšal na – 34,8 točke.  Za občutek, ko je bila kriza najhujša, je aprila znašal – 87,2 točke, kar je bilo celo nekaj slabše kot aprila 2009, na vrhu poprejšnje finančne krize. Kot je zdaj slikovito dejal vodja njihovih raziskav Klaus Wolhrabe, »je luč močneje posvetila v temno klet«.

Nekateri drugi kazalci v tej industrijski panogi dajejo sicer malce mešane znake. Prihodnja poslovna pričakovanja so se rahlo poslabšala, ta indeks  se je z julijskih +40,9 točke znižal na +37,4 točke, podobno je z izvoznim pričakovanjem, rahlo nižji so tudi proizvodni načrti. Po drugi strani Ifo govori o nekoliko izboljšani knjigi naročil, tam se je ustrezni kazalec z julijskih +25,9 dvignil na +37,9 točke.

Wolhrabe je ob tem komentiral, da se pozna znižanje davka na dodano vrednost, da so se opravila prej odložena naročila, kar pa je šlo še vse iz poprejšnjih zalog. Dodal je, da je položaj na področju  zaposlenosti še naprej zahteven in da podjetja, ki so poprej načrtovala odpuščanja, še naprej razmišljajo v tej smeri.

Kot je znano, se je dobršen del nemškega gospodarstva v preteklih mesecih zatekel k skrajšanemu delovnemu času, ta delež se je na podlagi podatkov podjetij, ki sodelujejo v anketi inštituta Ifo avgusta zmanjšal na 37 odstotkov (42 odstotkov v juliju), je pa še vedno precej visok v določenih proizvodnih panogah, med drugim tudi v avtomobilski industriji, kjer je avgusta znašal 65 odstotkov.



Prodaja avtomobilov se je zaradi pandemija v Evropi skoraj ustavila v aprilu in maju, se nato začela popravljati, a je bila na polletni ravni po podatkih Acea v državah članicah EU in Efta še vedno za 38 odstotkov nižja kot v prvem polletju leta 2019. Hitreje je prodaja okrevala na Kitajskem, ki je za nemško avtomobilsko industrijo zelo pomemben trg, tam je bil polletni padec precej nižji. Seveda je pričakovanje, da bo letno povprečje z vsakim mesecem nekoliko manj rdeče, a na letni ravni naj bi bilo vsaj evropski minus še vedno nekje okoli ene petine.

Prodaja v Slovenija avgusta navzdol

Medtem ko se na poletne podatka za celotno Evropo še čaka, pa je nekaj že znanega vsaj za kakega od trgov. Nič kaj ohrabrujoč ni podatek za Francijo, kjer se je  po ugodnem juniju in juliju (vpliv subvencij) prejšnji mesec po podatkih tamkajšnje panožne zveze CCFA prodaja zmanjšala kaar za petino. Kaj pa Slovenija? Po prvih podatkih o prodaji novih avtomobilov, ki jih pripravlja družba Ardi, je bilo avgusta v Sloveniji na novo registriranih 4357 avtomobilov, kar je bilo za desetino manj kot v lanskem osmem mesecu. Skupno je bilo letos na novo registriranih 38791 avtomobilov, kar je za slabih 23 odstotkov manj kot v osmih mesecih leta 2019. Prodaja je pri nas letos seveda najbolj zastala marca in aprila, se pobirala maja in še bolj junija, v juliju pa celo zrasla.

 


 
 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine